طرح توسعه بزرگراه یادگار امام (ره) سخت و پیچیده است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی ‌و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح توسعه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) این طرح را یکی از سخت و پیچیده‌ترین طرح‌های مدیریت شهری در کشور دانست.

به گزارش ایرنا، هادی حق‌بین روز سه‌شنبه در نشستی با اصحاب رسانه گفت: طرح توسعه شاخه غربی یادگار امام (ره) ۹ کیلومتر بیشتر وسعت ندارد اما در بخش معارضین، تاسیسات و سایر مسایل فنی و عمرانی خیلی سخت و پیچیده است و اگر می‌خواستیم از تهران تا همدان بزرگراه احداث کنیم کار خیلی راحت‌تر از اجرای این طرح بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: معارضین اصلی این طرح وزارتخانه‌های دفاع، آموزش و پرورش و همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند که با توافقات انجام شده گره معارضین این طرح باز شده است.

حق‌بین ادامه داد: تلاش داریم تا سه ماه آینده مسیر میدان فتح به آیت الله سعیدی را باز کنیم تا تردد در این مسیر عادی شود ضمن اینکه تلاش داریم تا اواخر بهار سال آینده این طرح را بطور کامل افتتاح کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید کرد: ادامه بال غربی یادگار امام از پروژه‌هایی است که حدود بیش از یک دهه قرار بود اجرا شود اما به دلایلی مدیران گذشته تمایلی به تکمیل این بزرگراه نداشتند؛ اما با تدبیری که در این دوره صورت گرفت و با همکاری دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف ادامه پروژه بال غربی بزرگراه یادگار امام در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که این گونه اقدامات گسترده در سطح شهر که هزینه‌هایی را در پی خواهد داشت به شهروندان تهرانی اطلاع‌رسانی کنیم و امید را در جامعه تزریق کنیم و شهروندان حق دارند بدانند که هزینه‌هایی که می‌پردازند کجا صرف می‌شود.

به گفته حق بین، این پروژه ویژگی‌های خاص خود را دارد و ۹.۳ کیلومتر از انتهای بزرگراه یادگار امام، محدوده امام خمینی شروع و تا بزرگراه آزادگان و ساوه ادامه دارد و تاثیر بسزایی را در کریدور شمال ـ جنوب و کاهش بار ترافیک در این محدوده خواهد داشت و در فرآیند این بزرگراه تا اتصالش به ساوه دسترسی‌های مختلفی تعبیه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: این پروژه پیچیدگی‌های بسیاری داشته و ۱۰ الی ۱۲ سال مدیران قبلی وارد این پروژه نشدند و در واقع انرژی که برای این پروژه ۹.۳ کیلومتری از مهندسین و همکاران گرفته می‌شود به مراتب بیشتر از احداث یک بزرگراه چندصد کیلومتری است چرا که در اجرای این پروژه ما با معارضین ملکی و تاسیساتی روبرو بودیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: احداث پل‌های این پروژه نیز زمان طولانی را طی می‌کند به طوری که به طور معمول جهت احداث پایه یک پل یک ماه و نیم زمان می‌برد اما برای پایه یک پل از این طرح سه ماه زمان خواهد برد.

حق بین ادامه داد: در پروژه یادگار امام تغییرات اساسی صورت گرفته تا بتوانیم علاوه بر کاهش زمان هزینه‌های پروژه را نیز کنترل کنیم به طوری که با احتساب معارضین تملک املاک در این پروژه و هزینه‌های صورت گرفته در کار عمرانی ۱۲ همت برای این پروژه پیش‌بینی شده که از این میزان یک همت صرفه جویی شده است.

معاون فنی عمران شهرداری در خصوص وضعیت بهره‌برداری از فاز نخست ۹.۲ کیلومتری آزادراه شهید شوشتری نیز گفت: فاز اول با تغییرات زمانی و با توجه به برخی از موانع در رفع معارضین روبرو شده و با رفع این موانع که در اسرع وقت با همکاری بخش‌های مختلف انجام می‌شود این پروژه در فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، قطعی برق و مشکلات تولید، موانعی را برای بهره‌برداری از این پروژه در زمان مقتضی بوجود آورده است اما بنا داریم با توافقاتی که صورت گرفته است هر بخش از پروژه‌ای که آماده می‌شود را به بهره‌برداری برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha