سازوکار صندوق‌های بازنشستگی نیازمند اصلاح است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اصلاح صندوق‌های بازنشستگی اشاره و یکی از راه‌های آن را تغییر سن بازنشستگی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم رضایی در توضیح نشست امروز صبح سه‌شنبه (۲۳ مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای احمد میدری گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میهمان امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس بود، آقای میدری یکی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را صندوق‌های بازنشستگی عنوان کرد که هزینه زیادی را به کشور تحمیل کرده و یکی از راه‌های بهبود شرایط آن را تغییر سن بازنشستگی دانست.

رضایی تصریح کرد: میدری بیان کرد که پزشکان در سایر کشورها حقوق ثابت دارند و بر اساس تعداد عمل حقوق دریافت نمی‌کنند. همچنین آمار بیکاری در کشور را حدود سه میلیون نفر عنوان کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به دغدغه‌های اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این نشست خاطرنشان کرد: حمایت از معلولان، رسیدگی به صندوق‌های بازنشستگی، مسئولیت پذیری وزارت کار در موضوع اشتغال، به کارگیری مدیران کارآمد در بخش‌های مختلف و فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل از جمله موارد ذکر شده توسط نمایندگان در این جلسه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha