۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85566835
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پلیس قشم ۹۸ دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف را توقیف کرد

قشم - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم از توقیف ۹۸ دستگاه موتورسیکلت و خودرو در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرگرد مهدی رسول زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی این شهرستان مرزی به منظور کنترل رفتارهای مخاطره آمیز و خطرناک با شناسایی علل و عوامل تشکیل دهنده در بروز حوادث رانندگی در سطح این جزیره اقدام به اجرای طرح توقیف موتورسیکلت سواران متخلف کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای این طرح در مدت ۷۲ ساعت گذشته در این جزیره افزود: در این راستا ۸۹ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف ساعتی و همچنین ۹ دستگاه توقیف فیزیکی و به پارکینگ منتقل شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم علت توقیف موتورسیکلت ها و خودروهای متخلف را سلب آسایش، آرامش و ایجاد مزاحمت برای قشموندان، رفت و آمد با پلاک مخدوش، سرعت غیر مجاز، آلودگی صوتی در معابر و حرکت های مارپیچ و خطرناک و نظایر آن عنوان کرد.

سرگرد رسول زاده توضیح داد: در اجرا و برگزاری این طرح ویژه به منظور ارتقای نظم و امنیت ترافیکی در معابر، اثر بخشی علایم و مقررات راهنمایی و رانندگی و ساماندهی نقاط پر رفت و آمد با هدف حفظ سلامتی راکبین موتورسیکلت ها در بروز حوادث و سوانح رانندگی در سطح این شهرستان پلیس با تخلفاتی مانند نداشتن مدارک شناسایی و نقص فنی موتورسیکلت ها و خودروها با قاطعیت برخورد می کند.

وی با بیان اینکه کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی با آموزش و فرهنگ سازی میسر می شود، اضافه کرد: همچنین در اجرای این طرح راکبان موتورسیکلت ها و رانندگان خودروهای که بیمه نامه و گواهینامه نداشته باشند، توقیف می شوند.

جزیره قشم با وسعت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha