۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۲ به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

شهرکرد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی جزء سه و چهار تبصره ۲ به این استان ابلاغ شد و براساس تقسیم‌بندی انجام شده بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مفاد تبصره‌ ۱۶ (تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور اشتغال حمایتی) و تبصره ۱۸ (تسهیلات با نرخ ترجیحی برای حمایت از رونق تولید) قوانین بودجه سنوات اخیر در تبصره ۲ تجمیع شده است.

کاظم منزوی روز سه‌شنبه در سومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری افزود: هر چند این جزء به بسیاری از بانک‌های عامل ابلاغ نشده اما براساس تصمیم گیری انجام شده در این کارگروه قرار شد بانک‌های مشخص شده نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

وی اظهار داشت: افزون بر این یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال نیز سهم تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری برای سال‌جاری مشخص شده که با توجه به محدودیت زمانی تا پایان شهریور ماه پرونده همه متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به بانک‌های عامل معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از این میزان اعتبار تاکنون ۲۰۱ طرح با مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال در استان به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد: نکته مهم در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی؛ پرداخت این تسهیلات باید به صورت متوازن و در تراز موضوعی باشد.

منزوی اولویت اصلی در بحث اشتغال چهارمحال و بختیاری را کاهش نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان قابل توجه است و می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی در ثبت رکورد اشتغال این گروه از جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات برگزاری کارگروه‌های رونق بخش‌های مختلف اقتصادی که به صورت پروژه‌ای کار را دنبال می‌کنند سهم موثری در کاهش نرخ بیکاری دارد که دستگاه‌های اجرایی موظف به برگزاری جلسه‌های تخصصی و پیگیری آن‌ها در معاونت اقتصادی هستند.

منزوی با تاکید بر رصد اشتغال گفت: نظارت بر ارائه تسهیلات خرد و خوداشتغالی به صورت ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام و به صورت ارسال پیامک، تسهیلات بالای ۱۵ میلیارد ریال از سوی فرمانداری‌ها و کمیته‌های شهرستانی و استانی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha