دانشنامه فارسی و برخط «جامعه و فرهنگ ملل» در دسترس قرار گرفت

تهران- ایرنا- دانشنامه فارسی و برخط «جامعه و فرهنگ ملل» به همت مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت جمعی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی کشور در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، الهه کریمی ریابی، دبیر اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که عضو شورای علمی دانشنامه ملل است، با اعلام این خبر گفت: دانشنامه فارسی و برخط جامعه و فرهنگ ملل، اولین دانشنامه برخط در حوزه شناخت فرهنگ کشورهای مختلف است که در حال حاضر کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران در آنها دارای دفاتر رایزنی فرهنگی است یا کشورهایی که رابطه فرهنگی با آنها جزو اولویت‌های کشورمان است، به عنوان کشورهای هدف انتخاب شدند.

عضو هیأت‌علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران افزود: این دانشنامه در حال به‌روز رسانی است و با مشارکت پژوهشگران برجسته مطالعات کشورهای مختلف در دست تکمیل است.

کریمی ریابی درباره ضرورت راه‌اندازی این دانشنامه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیش از این در یک اقدام منسجم نسبت به انتشار کتاب آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف در قالب ۲۰ جلد کتاب اقدام نموده بود. اما این منابع نیازمند به‌روز رسانی، توسعه و همچنین اشتراک‌گذاری در فضای آنلاین بود که این مهم با راه‌اندازی دانشنامه جامعه و فرهنگ ملل محقق شد.

عضو شورای علمی دانشنامه ملل در پایان گفت: دانشنامه جامعه و فرهنگ ملل با نزدیک ۸ هزار مدخل به زبان فارسی از طریق نشانی اینترنتی dmelal.ir قابل دسترسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha