۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85566928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجمن گوهرسنگ خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85566928
انجمن گوهرسنگ خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: گوهرسنگ دومین زنجیره ارزش راهبردی استان تعیین شده است به همین منظور انجمن گوهرسنگ در استان راه‌اندازی می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز سه‌شنبه در این باره افزود: این استان سرشار از انواع گوهرسنگ‌هاست که میراثی ارزشمند در دل کویر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی در استان، با اقدامات موثر می‌توان خراسان جنوبی را به‌عنوان پایلوت گوهرسنگ کشور معرفی کرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: اصلی ترین معضل حوزه گوهر سنگ‌ها مثل سایر حوزه‌ها مهیا نبودن فضای کسب و کار برای فعالان این حوزه است.

وی اضافه کرد: رفع این مشکل در قدم اول نیازمند ایجاد یک تشکل و اتحادیه منسجم از فعالان این عرصه است که با راه‌اندازی انجمن گوهر سنگ می‌توان بستری مناسب برای فعالین این حوزه ایجاد کرد.

شاه‌وردی تاکید کرد: فعالان گوهرسنگ استان در حوزه‌های تراش سنگ، معدن‌داران، فروش سنگ، گوهرشناسان و متخصصان فعال در زمینه گوهرتراشی و گوهرشناسی می‌توانند به عضویت این انجمن درآیند.

وی افزود: انجمن گوهر سنگ استان با هدف استفاده از خرد جمعی، تعامل و همبستگی تشکیل و تأسیس می‌شود و از جمله مزایای راه‌اندازی این انجمن می‌توان به ایجاد بستری حمایت‌گر و پویا جهت انسجام این حوزه، قیمت‌گذاری محصولات، سیاست‌گذاری برای پیشرفت و رشد اقتصادی استان اشاره کرد.

انجمن گوهرسنگ خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بیش از هزار نفر به صورت فعال در حوزه گوهر سنگ فعالیت می‌کنند و تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پائیزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف در حوزه گوهرسنگ فعال‌تر هستند، اضافه کرد: سایر شهرستان‌های استان هم در این حوزه ظرفیت دارند که با مطالعات صورت گرفته، عرصه‌های جدید برای این شهرستان‌ها نیز شناسایی و معرفی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha