۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85566963
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طالبان: سه نفر در درگیری مرزی با پاکستان کشته شدند

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85566963
طالبان: سه نفر در درگیری مرزی با پاکستان کشته شدند

تهران- ایرنا- طالبان درپی تبادل آتش در مرز بین افغانستان و پاکستان اعلام کرد که سه غیر نظامی در درگیری‌های نیروهای امنیتی دو کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، مفتی عبدالمتین سخنگوی وزارت امور داخله طالبان امروز سه‌شنبه گفت که این درگیری‌ها اواخر روز گذشته (دوشنبه) در نزدیکی جنوب غربی گذرگاه مرزی طورخم اتفاق افتاد.

وی بیان کرد که این درگیری پس از گشودن آتش از سوی نیروهای مرزی پاکستان به سمت نیروهای مرزی افغانستان آغاز شد.

این مقام طالبان مدعی شد: نیروهای پاکستانی خانه‌های غیرنظامی را هدف قرار داده و یک زن و دو کودک را کشتند.

ارتش پاکستان هنوز اظهار نظری در این خصوص نکرده است. یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که سه نیروی شبه نظامی پاکستان در این درگیری زخمی شدند.

درگیری‌ها اغلب بین نیروهای امنیتی دو کشور همسایه در امتداد مرز آنها رخ می‌دهد. شکل گیری مرزها بین دو کشور دهه‌ها پیش در زمان استعمار انگلیس شکل گرفت و مدت‌ها مورد مناقشه بود.

اعتراض نیروهای پاکستانی به اقدام طالبان افغانستان در ساخت و ساز پست جدید مرزی در نزدیکی قلمروی پاکستان به درگیری شدید میان نیروهای دو کشور منجر شد.

تارنمای روزنامه پاکستان دیلی پیشتر به نقل از مسئولان دولتی در منطقه خیبر پاکستان نوشت که اقدام خودسرانه طالبان برای ساخت پست مرزی بدون هماهنگی با طرف پاکستانی به تبادل آتش سنگین میان آنان منجر شد.

پاکستان همچنان در حال اخراج اتباع افغانستانی غیرمجاز است و این وضعیت با توجه به گلایه اسلام‌آباد از کابل برای همکاری نکردن جهت سرکوب عناصر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و همزمان خشم طالبان افغانستان از تصمیم دولت اسلام‌آباد علیه اتباع آن کشور سبب تشدید تنش‌ها میان دو کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha