پنج هزار میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت های برق کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

یاسوج -ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهبود زیرساخت های صنعت برق استان بر اساس سند تدوین شده از سوی کارشناسان نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا،رسول روستایی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در یاسوج افزود: این اعتبار برای کاهش خاموشی ها،کاهش تلفات انرژی،تکمیل شبکه سیم به کابل و ارتقای رویت پذیری و کنترل پذیری شبکه به عنوان مهمترین چالش های برق کهگیلویه و بویراحمد مورد نیاز است.

وی بیان کرد: براساس برنامه راهبردی تدوین شده انجام شده از سوی کارشناسان میزان خاموشی های سالانه برق در استان که. هم اکنون یکهزار دقیقه است باید به ۴۰۵ دقیقه کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخشی زیادی از خاموشی های کوتاه مدت شبکه برق مربوط مشکلات فیدرهای برق است تصریح کرد:۸۱فیدر شبکه متوسط استان نیازمند تعمیرات است که براساس برنامه هدف‌گذاری شده عملیات اجرایی این تعمیرات مهر ماه امسال آغاز می شود.

روستایی تصریح کرد:رویت پذیری و کنترل پذیری شبکه برق به منظور مدیریت بهینه از دیگر نیازهای استان است که در برنامه راهبردی شرکت توزیع برق استان پیش بینی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون میزان هوشمندسازی کنتور های کشاورزی استان ۸۰ درصد،صنعتی ۴۵ درصدو اداری ۵۵درصد است گفت: ارتقای میزان هوشمندسازی این مشترکان نیز در دستور کار است.

روستایی تاکید کرد: ۶هزار میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال جاری تاکنون برای تقویت زیرساخت های شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد:اجررای۹۸کیلومتر شبکه ضعیف با ۱۴۰میلیارد ریال،تبدیل شبکه سیمی به کابل به طول ۴۵کیلومتر،با ۲هزار میلیارد توسعه شبکه متوسط با یکهزار و ۴۵۰میلیارد و نصب ۴۰۶دستگاه ترانس بایکهزار و۱۳۰میلیارد ریال از جمله اقدام های انجام شده برای تقویت زیرساخت های شبکه برق استان است.

روستایی ادامه داد: تعویض ۲هزار و۵۰۰دستگاه چراغ پرمصرف با کم مصرف با و بهسازی و اصلاح شبکه های فرسوده برق با ۵۵۰میلیلرد ریال از دیگر اقدام ها برای بهبود خدمات رسانی حوزه برق در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha