رشد ۷ درصدی تولید روغن تا پایان تیرماه

تهران- ایرنا- دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی از رشد هفت درصدی تولید روغن در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و پیش‌بینی‌کرد: امسال میزان تولید روغن به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش ایرنا از انجمن صنفی صناع روغن نباتی ایران، «علیرضا شریفی» افزود: میزان تولید سال گذشته بیش از ۲ میلیون تن بوده است که با توجه به رشد چهار ماهه امسال به نظر می رسد این رقم افزایش یابد.

این مقام صنفی اظهار داشت: برای روغن های خامی که از ابتدای سال جاری وارد کشور، ترخیص و مصرف شده، هنوز ارزی اختصاص نیافته است.

وی تصریح‌کرد: از آخرین باری که دولت ارز به صنعت روغن نباتی اختصاص داده حدود ۶ ماه می گذرد و این در حالی است که دوره انتظار تخصیص ارز در مورد بسیاری دیگر کالاها، به مراتب کمتر از روغن نباتی است.

شریفی اضافه‌کرد: اکنون بازار روغن در آرامش به سر می برد اما اگر ارز این بخش به موقع تامین نشود ممکن است در ماه های آینده این صنعت با بحران روبه‌رو شود.

وی، حفظ آرامش بازار روغن را مهم دانست و گفت: اکنون صنعت به دولت که روغن خام وارد می کند، اعتماد دارد که در کوتاه ترین مدت زمان پس از ورود و مصرف، ارز آن را دریافت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha