«قهرمان» علیه ایران‌هراسی/ عراق و افغانستان متقاضی ساخت این برنامه هستند

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده سری دوم مسابقه ورزشی «قهرمان» درباره انگیزه‌اش از دعوت مهمانان خارجی گفت: می‌خواستیم ایران اسلامی را به جهانیان بشناسانیم و جلوی «ایران‌هراسی» را بگیریم.

پوریا ملک‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا برنامه‌سازی و پخش در رسانه را بخشی از مقابله هوشمندانه در میدان جنگ نرمی که دشمن با ایران‌هراسی راه انداخته خواند و گفت: با «قهرمان» از طریق رسانه می‌گوییم در ایران یک رقابت بین المللی در حال برگزاری است. خود مهمان‌های خارجی هم اعتراف می‌کنند ما رقابت در این سطح ندیده بودیم. در مسابقات نینجای روسیه سه کشور شرکت می‌کنند. ولی ما از ۱۶ کشور مهمان داشتیم. امیدوارم در فصل بعدی تعداد کشورهای خارجی دو برابر بشود.

وی با بیان این که قهرمان نشان می‌دهد ایران مهد اتحاد بین ملت‌هاست افزود: خود شرکت کنندگان در مصاحبه‌هایشان از ایران تعریف می کنند. می‌گویند فکر می‌کردیم ایران جور دیگری است. هر کدام از این ورزشکاران در فضای مجازی خودشان از ایران تعریف خواهند کرد. قهرمان یک برنامه تلویزیونی بین المللی است. ما باید پیام خودمان را از طریق ورزش به دنیا منتقل کنیم. برای این مهمانان خارجی سفرهای تفریحی گذاشتیم. آنها دیدند که در ایران جنگ و شلوغی نیست و همه در آرامش و صلح دارند زندگی می کنند.

در «قهرمان» مهارت و فن و چابکی مهم است

ملک آبادی با اعلام این خبر که به پخش بین المللی فکر کردیم و باید سراغ ترجمه برویم تاکید کرد: از عراق و افغانستان درخواست دادند که این برنامه را برای شبکه تلویزیونی آنها برگزار کنیم.

وی با یادآوری این که ساخت دکور برنامه ۵ ماه طول کشیده گفت: این سازه‌ها میلی متری طراحی شده‌اند. اگر سازه ها یک وجب بالا و پایین ساخته بشود، مصدومیت ورزشکاران را در پی خواهد داشت.

تهیه کننده مسابقه قهرمان درباره مصدومیت یکی از ورزشکاران خارجی بیان کرد: همان‌طور که چند شب پیش دیدید ورزشکار برزیلی با وجود این که از ناحیه دست مصدوم شده بود، به رقابت ادامه داد. آنجا اورژانس مستقر داریم و کارهای درمانی را انجام دادیم. او با حال خوب به کشورش بازگشت.

ملک‌آبادی درباره تفاوت‌های «قهرمان» با «قوی‌ترین مردان ایران» اظهار کرد: در قوی ترین مردان زور و در «قهرمان» مهارت و فن و چابکی و تکنیک مهم است. ورزشکاران این برنامه سنگ نورد و صخره نورد هستند. باید تدبیر داشته باشند. مراحل را روی حساب و کتاب رد کنند. آدم‌های معمولی نمی‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. رقابت استقامتی است و باید در ۲ ساعت چهار بار مسیر را بروند.

وی درباره جوایز برندگان گفت: سه نفر قهرمان نهایی می‌شوند که نفر اول ۳۰۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰۰ میلیون و نفر سوم ۵۰ میلیون جایزه می‌گیرند. ضبط به پایان رسیده و برنده‌های نهایی ما هم خارجی و هم ایرانی هستند.

وی با یاداوری این که برنامه چند شب به خاطر شهادت اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی حماس) پخش نشد،گفت: تا کنون ۹ قسمت روانه آنتن شده و با توجه به سی قسمتی بودن برنامه پخش آن تا اواخر ماه ربیع‌الاول طول می کشد. چون در ایام اربعین هم چند شب برنامه پخش نمی‌شود.

«قهرمان» علیه ایران‌هراسی/ عراق و افغانستان متقاضی ساخت این برنامه هستند

ملک آبادی با اشاره به حضور ورزشکارانی از ۱۷ کشور جهان گفت: قهرمان های کشورهای مختلف مثل برزیل، لهستان، هند، روسیه، آلمان، ایتالیا، ایرلند در این برنامه هستند. آنها به عنوان قهرمانان پارکور و سنگ نوردی شناخته می‌شوند. در کشورهای مطرح اروپایی این رقابت برگزار می‌شود و در کشور ما هم یک رقابت واقعی و جنجالی شده است.

قهرمان نشان می‌دهد ایران مهد اتحاد بین ملت‌هاست

وی افزود: پنج ماه پیش تولید داشتیم و برای حضور مهمانان خارجی با سفارتخانه‌ها هماهنگی می‌کردیم که این کار خیلی دردسر داشت. آنها باید به مسابقات نینجای روسیه هم می رفتند که ما مجبور شدیم با تهیه کننده آن برنامه مکاتبه کنیم. وقتی به ایران آمدند یک تیم حرفه‌ای ۱۵ نفره درگیر امنیت این‌ها بودند.

به گزارش ایرنا، این مسابقه به تهیه کنندگی پوریا ملک آبادی و اجرای ایمان غیاثی در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه ای تدارک دیده شده است.

در سری جدید شرکت کنندگانی از اقصی نقاط جهان شامل ورزشکارانی از برزیل، ایرلند، هند، اسپانیا، لبنان، لهستان و ... حضور دارند و به رقابت می‌پردازند.

از ویژگی‌های مهم این برنامه تلویزیونی که با شعار «قهرمان جهان شو» روی آنتن می‌رود، رقابت شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی در دکوری به وسعت ۶ هزار متر مربع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha