۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85566996
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۲ درجه سانتیگرادی دما در استان بوشهر

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85566996
افزایش ۱۲ درجه سانتیگرادی دما در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در شبانه روز گذشته دمای شهر "جم " در جنوب این استان با افزایش ۱۲ درجه سانتیگراد از ۲۹ به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید.

محمد رضا انصاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین دما در شهرهای خورموج ، اهرم و برازجان در شبانه روزگذشته نسبت به مدت مشابه به ترتیب با چهار ، سه و ۲ درجه سانتیگراد افزایش دما گرمترین شهرهای این استان ثبت شدند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته دمای شهرهای یادشده به ترتیب ۴۸، ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: منطقه بهرگان استان بوشهر در شمال این استان در شبانه روز گذشته با ۲۸ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه بوده است.

انصاری ادامه داد: بیشترین میزان رطوبت شبانه روز گذشته با ۷۱درصد مربوط به بندر دیر و کمترین با ۳۲ درصد مربوط به شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان است.

وی تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد تا پایان هفته با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

انصاری گفت: در این مدت، غبار محلی، در برخی از ساعات وزش باد و افزایش ابر، و در برخی از مناطق در صبح، وقوع مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: پیش بینی وضعیت جوی و دریایی این استان در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد، افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

انصاری یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد: متغیر، جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در طول روز گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۳۰ ، جزر اول ساعت ۰۹:۴۵، مد دوم ساعت ۱۴:۲۰ و جزر دوم ساعت ۱۸:۰۰ پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha