توصیه‌های پلیس پیشگیری کرمانشاه به زائران اربعین

کرمانشاه - ایرنا - پلیس پیشگیری استان کرمانشاه در آستانه اربعین توصیه هایی به زائران حسینی با هدف داشتن سفر معنوی ایمن ارائه کرد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا؛ پلیس پیشگیری کرمانشاه از زائران خواست پیش از مراجعه به مرز از همراه داشتن مدارک شناسایی بویژه گذرنامه اطمینان حاصل کنند زیرا تنها مدرک شناسایی مورد نیاز برای زیارت عتبات عالیات است؛ همچنین همراه بردن مدارک اضافی مانند شناسنامه‌ ضرورت ندارد.

بر پایه اطلاعیه پلیس کرمانشاه برای برگزاری هرچه بهتر کنگره عظیم اربعین به مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسین توصیه می شود با هدف سفری ایمن و سرشار از معنویت ضمن رعایت نکات لازم در خصوص سفرهای خارجی به قوانین و مقررات کشور میزبان احترام بگذارند.

از آنجا که مجازات ورود غیرمجاز به کشور عراق ۶ ماه زندان است و با توجه به حذف ویزا از مدارک مورد نیاز سفر زیارتی عتبات عالیات در اربعین حسینی، ثبت نام زائران در سامانه سماح الزامی است از اینرو حرکت به قصد خروج از کشور بدون همراه داشتن گذرنامه استقبال از خطر و زمینه‌ساز مشکلات است.

پلیس پیشگیری کرمانشاه همچنین از زائران خواست هنگام انجام تشریفات اداری و گمرکی خروج از مرز ضمن صبوری مدارک هویتی و گذرنامه خود را در اختیار افراد غیرمسوول و ناشناس نگذارند؛ همچنین ارز مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز مجاز تهیه و آن را از حیث جعلی نبودن کنترل کنند.

پلیس به زائران توصیه کرد از آنجا که برخی گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار عراق تنها قابلیت استفاده در همان کشور را دارد، برای خرید دقت لازم صورت گیرد.

همچنین از آنجا که دزدی گوشی تلفن همراه یکی از جرایم شایع در نقاط پرجمعیت است از این رو هنگام استفاده و صحبت با تلفن از هندزفری استفاده شود و زائران و مسافران نسبت به تماس بدنی افراد ناشناس در اماکن پر ازدحام حساس باشند.

خرید بلیت سفر از دفاتر و آژانس های معتبر مسافرتی؛ همراه نداشتن پول زیاد یا اشیای قیمتی و سپردن آن به صندوق امانات هتل‌ها و اماکن اقامتی معتبر از نکات مهم و ضروری هر سفری از جمله ایام اربعین است.

همچنین همراه داشتن داروهای کدئین دار حتی استامینوفن کدئین و روانگردان در کشور عراق بدون نسخه معتبر پزشک جرم و مجازات زندان را در پی دارد.

همراه داشتن شبرنگ یا یک تکه پارچه سفید برای استفاده در پیاده روی تاریکی شب نیز خطر سوانح رانندگی را کاهش می دهد ضمن اینکه استفاده از پارکینگ های تعیین شده راهکار خوبی برای پیشگیری از سرقت خودرو است.

پلیس پیشگیری کرمانشاه از زائران خواسته است صورت گم شدن و جدا شدن از بستگان حین سفر اربعین به کنسولگری ایران در عراق (شهرهای کربلا و نجف و سفارت در بغداد) مراجعه کنند.

همچنین از تنها گذاشتن کودکان، خانم ها و سالمندان همراه در مکان های اقامتی اجتناب شده و به این نکته توجه شود که ویژگی‌ ظاهری افراد معیار مناسبی برای تشخیص درستکار بودن یا نبودن آنها نیست و همواره باید هوشیار بود.

پلیس از زائران خواست در طول سفر اربعین هیچ‌گونه بسته یا وسیله‌ای را به امانت از افراد ناشناس قبول نکرده و از پذیرفتن هرگونه نوشیدنی یا مواد غذایی از افراد یا مراکز مشکوک پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha