وزیر پیشنهادی ارتباطات از نقاط قوت کابینه چهاردهم است/«ستار هاشمی» رأی بالایی کسب می‌کند

تهران- ایرنا-نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:«ستار هاشمی» وزیر پیشنهادی ارتباطات با توجه به سوابق و عملکرد  نمره بسیار بالایی گرفت و فضای مناسبی برای رای اعتماد به ایشان وجود دارد و می توان گفت او از نقاط قوت کابینه دولت چهاردهم است.

محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در تشریح جلسات کمیسیون انرژی مجلس با وزیران پیشنهادی کابینه چهاردهم گفت:با توجه به برنامه‌های مجلس، اعضای کمیسیون‌ها به مدت سه روز به صورت فشرده برنامه ها و سوابق وزیران پیشنهادی را بررسی می‌کنند و مهمترین موضوعات این جلسات هم بررسی عملکرد و سوابق وزیران پیشنهادی است.

وی، تعامل بین دولت و مجلس را ضرورتی مهم برای تسریع در تشکیل کابینه عنوان کرد و افزود: روزهای پرکاری برای نمایندگان و وزیران پیشنهادی است و دیروز هم ۷ وزیر پیشنهادی از جمله نفت نیرو ،ارتباطات، ورزش، کشاورزی ،علوم و دفاع در کمیسیون انرژی حضور یافتند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کمیسیون های تخصصی مجلس با وزیران مرتبط با حوزه کاری خود دو جلسه یک ساعت و نیمی دارند و با دیگر وزیران هم در یک جلسه سوابق و عملکرد آنها را بررسی می‌کنند و وزیران پیشنهادی هم در این جلسات به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

بهرامی با بیان اینکه برنامه وزیر پیشنهادی نفت و نیرو هنوز در کمیسیون انرژی باز است و در این زمینه تصمیم گیری نشده ، گفت: جلسات اول کمیسیون انرژی با وزیران پیشنهادی نفت و نیرو برگزار شد نقاط قوت و ضعف‌های در مورد عملکرد آنها بود، البته برخی وزرا از جمله دکتر ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات با توجه به سوابق و عملکرد نمره بسیار بالایی گرفت و فضای مناسبی برای رأی اعتماد به او در مجلس وجود دارد و می توان گفت این گزینه از نقاط قوت کابینه دولت چهاردهم است.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو امروز بعداز ظهر و وزیر نفت هم فردا صبح چهارشنبه در کمیسیون انرژی حضور می‌یابند و بعد از برگزاری جلسه دوم ارزیابی آنها اعلام می شود.

نماینده مردم یاسوج در مجلس با بیان اینکه فضا برای رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی مطلوب است، گفت: اکثر وزیران پیشنهادی رای می آورند البته در عملکرد تعداد اندکی هم حرف و حدیث وجود دارد و ممکن است در رای اعتماد به آنها تاثیر گذار باشد.

بهرامی با بیان اینکه به دنبال تعامل حداکثری با دولت هستیم تا هرچه زودتر کابینه تشکیل شود، اظهار داشت: مولفه‌ها و معیارهای رهبر انقلاب در انتخاب وزیران مورد توجه است و ملاک بسیار مهمی برای انتخاب وزیران محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha