بهزیستی اصفهان با نگاه تکاملی بدنبال توانمند سازی مددجویان است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: این سازمان با نگاه تکاملی به مددجویان زیرپوشش بدنبال توانمندسازی آن‌ها در مسائل زیستی و معیشتی است.

ناصر چاووشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بمنظور توانمندسازی و استقلال مددجویان بهزیستی، طرح‌های مختلفی در زمینه اشتغال، مسکن، آموزش و تحصیل از ابتدای سال جاری اجرا شده است.

وی اظهار داشت: ملاک و هدف اصلی بهزیستی فارغ از موضوع پرداخت مستمری، ایجاد زمینه توانمند سازی مددجویان و خارج کردن آن ها از اتکا به دریافت مستمری بهزیستی است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر خدمات بهزیستی اصفهان در مراکز روزانه و شبانه روزی به ۹۳ هزار معلول، ۹ هزار زن سرپرست خانوار، بالغ بر ۲ هزار خانواده دارای فرزندان چندقلو و حدود ۵۰۰ فرزند بی‌سرپرست یا بد سرپرست در خانه های کودک و نوجوان استان ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: در حوزه توانبخشی که حوزه اختصاصی سازمان بهزیستی و مربوط به امور معلولان است به افراد معلول زیر پوشش خدمات توانبخشی، آموزش و تحصیل ارائه می شود.

وی، فعالیت حوزه اجتماعی بهزیستی را شامل مراکز اورژانس اجتماعی، شیرخوارگاه، خانه فرزندان و ساماندهی کودکان کار عنوان کرد و گفت: ۱۷ پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرستان های استان اصفهان در زمینه مداخله در امور آسیب‌های اجتماعی فعال هستند.

چاووشی با اشاره به خدمات حوزه پیشگیری گفت: ۲۹۰ مرکز مشاوره و کلینیک خانواده، ۷۵ کمپ درمان برای افراد مبتلا به اعتیاد و مرکز مشاوره ژنتیک که ظرفیت مناسبی برای پیشگیری از بروز معلولیت در افراد از دوران جنینی است زیر پوشش حوزه پیشگیری بهزیستی استان به ارائه خدمات می پردازند.

وی همچنین با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: این قانونی جامع است که بعضی از بندهای آن همچون استخدام و حقوق معلولان و کسر ساعات کاری افراد دارای فرزند معلول در آن پیگیری شده است.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: سازمان برنامه و بودجه برای نخستین بار پذیرفت که به تمام معلولان زیر پوشش بر اساس دهک اقتصادی از ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال با عنوان شروع اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان پرداخت کند.

وی یادآور شد: بتازگی نیز بنا به اعلام معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان به یکهزار و ۳۵۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول زمین برای تامین مسکن اختصاص بافته است.

چاووشی افزود: همچنین در ماه گذشته ۳۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در قالب پرداخت کمک هزینه تسهیلات احداث و خرید مسکن در متراژهای متفاوت واگذار شد.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بالغ بر ۱۳۲ هزار معلول، ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار و یکهزار و ۲۰۰ کودک بد سرپرست یا بدون سرپرست موثر در ۴۰ خانه کودک و نوجوان زیر پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استان هستند که بر این اساس اصفهان از نظر آمار و تنوع معلولان در کشور از رتبه پنجم برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha