۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85567067
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران: شرایط اقتصادی مهیا نیست/برگزاری با یک سال وقفه در بهار ۱۴۰۴

تهران- ایرنا- رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران با اعلام اینکه این نمایشگاه در سال ۱۴۰۳ برگزار نمی‌شود، گفت: به دلیل مهیا نبودن شرایط اقتصادی کشور و همچنین عقب افتادن زمان برگزاری این نمایشگاه به دلایل مختلف، سومین دوره این رویداد بهار ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نشست خبری اطلاع‌رسانی درباره روند برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران امروز سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در محل اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی برگزارشد.

بابک عابدین در این نشست با اعلام اینکه نمایشگاه آینده چاپ در بهار سال ۱۴۰۴ برگزار خواهدشد، گفت: به این دلیل که زمان برگزاری این نمایشگاه با ایام محرم م و پس از آن با شهادت رئیس جمهور مصادف شد و اقدامات لازم بانظم دوره‌های قبل پیش نرفت، برای حفظ کیفیت برگزاری این نمایشگاه تصمیم بر این شد تا دوره سوم در بهار ۱۴۰۴ برگزار شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران، با تاکید بر اینکه آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه را داشتند، ادامه داد: در این مدت ارتباط‌های بین‌المللی خوبی برقرار کردیم و می‌توانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم.

به گفته او از صنف چاپ درخواست‌هایی برای شرکت در نمایشگاه آینده چاپ ایران اعلام شد، افراد تمایل داشتند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

او افزود: اما برای برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ ایران مهم است زمانی این نمایشگاه برگزارشود که اقتصاد کشور آماده باشد و بتوانیم آنچه سزاوار فعالان این حوزه برگزار کنیم.

لزوم رشد و رونق تولید در کنار صادرات

عابدین با اشاره به اقدامات اتحادیه در ماه‌های اخیر توضیح داد: مصمم شدیم برنامه‌های آموزشی را تقویت کنیم و در زمینه مبانی، مقررات و روش‌های صادراتی ارائه دهیم تا بتوانیم به افرادی که برای حضور در بازارهای بین‌المللی تمایل پیدا کردند، تسهیلات ارائه دهیم تا رشد و رونق تولید را در کنار صادرات داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه تولید منجر به فعالیت صادراتی می‌شود، ادامه داد: آشنایی و شناخت بازار هدف و استراتژی‌های بازار هدف از رنگ تا کیفیت محصول و در نهایت جذابیت بسته‌بندی مهم است. باید بدانیم بازار هدف چه مقدار واردات دارند. باید بازارهایی را شناسایی کنیم که واردات و مصرف آن‌ها منجر به سود و تولید ثروت شود. در نتیجه در زمینه بازار هدف تحقیق و برررسی انجام خواهدشد.

همکاری با وزارت صنعت برای واردات کالا

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی با بیان اینکه این اتحادیه با وزارت صنعت برای واردات و زنجیره کالا همکاری می‌کند، ادامه داد: جاهایی که توانستیم مطالبه‌گری را به صورت صحیح و با مستندات انجام دهیم از دولت جدید توقع داریم بخش دولتی قبل از تصمیم‌گیری و صدور بخشنامه با بخش خصوصی مشورت کند. این مسائل بر رشد تولید و مهار تورم تاثیرگذار است.

به گفته عابدین بخش خصوصی در زمینه‌های خرد و کلان می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیار دولت برای افزایش موفقیت بگذارد.

او افزود: هدف اصلی نمایشگاه آینده چاپ ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان ایرانی و بین‌المللی است تا محصولاتی تولید شود که می‌تواند موجب افزایش صادرات در ایران شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha