سلاجقه: برنامه‌ریزی‌ها با تغییرات اقلیمی سازگار باشد 

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی در آینده باعث سخت‌تر شدن شرایط تمامی زیستمندان در دنیا از جمله کشور ما خواهد شد گفت: تمامی برنامه‌ریزی‌های ما برای سازگاری هرچه بیشتر با این شرایط بوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه روز سه شنبه در بیست و یکمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار افزود: وارد شرایط متفاوتی شده ایم و برای مواجهه با این شرایط باید نقشه های گرد و غبار در کشور به روزرسانی شود و در این خصوص باید مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه مدیریت پدیده گرد و غبار اظهار داشت: شهادت می دهم که در دولت سیزدهم و با مدیریت شهید جمهور با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مسائل محیط زیستی در اولویت دوم قرار نگرفت و این موضوع همیشه اولویت اول دولت بود.

سلاجقه با تاکید بر این که یک میثاق ملی در زمینه محیط زیست داشتیم، افزود: در دولت سیزدهم کلنگ هیچ پروژه‌ای بدون مطالعات ارزیابی محیط‌زیستی بر زمین نخورد.

در این جلسه همچنین شیوه نامه اجرایی آیین نامه هماهنگی پیشگیری و مدیریت پدیده گردوغبار بعد از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست بعد از آخرین بررسی انجام شده در سال ۱۳۹۸ مشخص شد که وسعت کانون های داخلی گرد و غبار کشور ۳۴.۶ میلیون هکتار و وسعت کانون های خارجی هم حدود ۲۷۰ میلیون هکتار است اما مساله مهم این است که به علت موقعیت جغرافیایی که ایران دارد بیشترین تاثیر را از این کانون ها می گیرد و حتی در برخی مواقع شاید مشکلی برای کشورهای مبدا ایجاد نکند از این رو دولت ایران در صدد رایزنی با کشورهایی مانند عراق و عربستان که بیشترین تاثیر را روی ایران دارند پرداخت تا با همکاری های منطقه ای این مشکل تا حدی برطرف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha