ظرفیت ۹ عضو شورای شهر دزفول باید در مصوبات به کار گرفته شود

دزفول-ایرنا- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول در خصوص حاضر نشدن در نشست انتخابات هیات رئیسه این شورا گفت: باید از ظرفیت ۹ عضو شورای شهر در مصوبات استفاده شود این در حالی است که در بیشتر توافقات یک سال گذشته چهار عضو شورا نقشی نداشته‌اند.

علیرضا مجدی‌نسب روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: شهردار فعلی دزفول با پنج نفر رای موافق و چهار رای مخالف انتخاب شد، با وجود اینکه بارها اعلام کردیم به نظر کل اعضا احترام گذاشته و با اتحاد سعی داریم از ظرفیت شهردار و شورای شهر در جهت پیشرفت دزفول گام برداریم در عمل همکاری صورت نگرفت و دودستگی ایجاد شد.
وی افزود: نشست‌های مختلفی به منظور حل مشکلات با شهردار دزفول برگزار و اعلام کردیم نهایت همکاری را خواهیم داشت ولی طی ۱۵ ماه اخیر حتی یک تماس تلفنی کاری هم از طرف شهردار با بنده برقرار نشد و کاری به بنده سپرده نشد.
این عضو شورای شهر دزفول گفت: اطلاعات درستی از طرح‌های نیمه تمام شهرداری موجود نبود و طرح عقیق یا دروازه در سال ۱۴۰۱ دارای ۳۲ ایراد بود که به شهرداری گزارش شد.

وی افزود: برای حل مشکل این طرح، ۱۱ ساعت نشست با بانک‌ها برگزار و مشکل را حل کردیم به طوری که این طرح در خرداد ۱۴۰۲ آماده افتتاح بود ولی هنوز هم افتتاح نشده است.


مجدی نسب گفت: برای حل مشکل طرح طاووس و قائم نیز اعلام آمادگی کردیم ولی هیچ استقبالی از طرف شهرداری نشد.

وی افزود: طبق قانون، شهرداری موظف است در مسایل فرهنگی اقتصادی کمک کند ولی هر یک از هزینه‌ها باید در لایحه شورا تصویب شود؛ طی ۱۵ ماه گذشته هدایای زیادی توسط شهردار بدون اطلاع برخی از اعضای شورا داده شد؛ این موضوع بارها در نشست‌های غیرعلنی مطرح شد ولی هیچ اقدامی انجام نشد.
این عضو شورای شهر دزفول با انتقاد از نحوه انعکاس اخبار توسط روابط عمومی شورا گفت: نشست‌هایی با حضور پنج عضو شورا با مسوولان مختلف برگزار و توافقاتی صورت می‌گرفت که چهار عضو شورا به علت‌های نامشخص در جریان کم و کیف آنها نبودند.

وی افزود: بنده به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان مسائل مالی و هزینه‌های شورا نبودم ولی اعضای دیگر که هیچ ربطی به این موضوع نداشتند از جزئیات موارد اطلاع داشتند.
مجدی نسب با بیان اینکه چهار عضو شورا تا حد امکان کوتاه آمدند ولی هیچ سودی نداشت، اظهارکرد: پنج عضو دیگر همچنان به کار خود ادامه دادند و شهردار نیز به دلیل داشتن پنج رای این اعضا در برابر هیچ سوال یا خواسته‌ای پاسخگو نیست به گونه‌ای که پس از گذشت ۱۵ ماه هنوز معاون برنامه‌ریزی برای شهرداری انتخاب نشده است.
وی افزود: باید لوایح در صحن شورا مطرح و همه اعضای شورا در جریان امور باشند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات طرح‌های شهری، نشست‌های مختلفی با حضور شهردار و سرمایه گذاران مطرح دزفول برگزار شد ولی شهردار هیچ اقدامی انجام نداد و سرمایه‌گذاران از دست رفتند.
وی افزود: باید از ظرفیت ۹ نفر اعضای شورای شهر استفاده شود نه اینکه توافقات در نشست‌های خارج از شورا صورت گیرد و فقط تعدادی از اعضا در جریان امور باشند؛ این دودستگی باید کنار گذاشته شود و همه اعضا در کنار یکدیگر به اتحاد برسند تا شاهد رشد و توسعه طرح‌های شهری باشیم.
مجدی نسب که یکی از غائبان ۲ نشست انتخاب هیات رییسه سال آخر شورای شهر دزفول بود درخصوص دلیل حاضر نشدن در این نشست، گفت:
علت حضور نیافتن را به اعضای شورا اعلام کردیم زیرا موارد مورد مطالبه پنج عضو شورا برای سایر اعضا قابل قبول نبود.
وی با تاکید بر اینکه خروجی شورا نباید موجب ناامیدی مردم شود، افزود: بارها اعلام کردیم که توافقات و مصوبات باید با حضور تمام اعضای شورای شهر باشد ولی پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردیم.

این عضو شورای شهر دزفول ضمن ابراز تاسف از وضعیت ایجاد شده اظهارکرد: طی ۱۵ ماه اخیر، با وجود اینکه ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را برعهده داشتم هیچ اطلاعی از طرح‌های شهرداری نداشتم و مجبور بودم اطلاعات را از افراد خارج شورا دریافت کنم.
وی افزود: شهردار اجازه دارد ۱۰ درصد ردیف بودجه را بدون مجوز شورا در زمینه‌های مرتبط جابجا کند، بودجه سال ۱۴۰۲، یکهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰ درصد آن ۱۵۰ میلیارد تومان است حال آنکه در انتهای سال گذشته و امسال متوجه شدم ۱۱۵ میلیارد تومان در حوزه‌های دیگر جابجا شده ولی هیچ مجوزی از شورا گرفته نشده که این امر تخلف مالی است.
مجدی نسب گفت: بهمن سال گذشته در نشستی که در اهواز برگزار شد موضوع بودجه مطرح شد که متوجه شدم بودجه را می‌خواهند بدون اطلاع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه روی پنج هزار میلیارد تومان ببندند در واقع در مصوبات از ظرفیت چهار عضو شورا استفاده نشد و با وجود بیان مکرر ابهامات هیچ پاسخی به چهار عضو داده نشده است.

وی افزود: تخلفات در نشست‌های غیرعلنی مطرح ولی توجهی نشد در حالی که بنده باید به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا به بازرسی جوابگو باشم.

رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول وظیفه این کمیسیون را بررسی طرح‌ها و لوایح مربوط به تشکیلات شهرداری و نظارت مستمر بر نحوه هزینه و لایحه‌های شورا عنوان کرد و گفت: امسال نیز متوجه شدیم برای انتخابات هیات رئیسه توافق کرده‌اند رئیس و نائب رئیس از بین پنج نفر باشد و برای چهار نفر دیگر منشی یک و ۲ و سخنگوی شورا را در نظر گرفته‌اند که مورد توافق همه اعضا نیست.

وی افزود: اگر وضعیت به همین روال فعلی ادامه یابد چهار عضو شورا در جریان هیچ یک از مصوبات قرار نخواهند گرفت و همچنان نشست‌ها و توافقات خارج از شورا و با نظر پنج نفر برگزار خواهد شد.
مجدی نسب تاکید کرد: علت حضور نیافتن چهار نفر از اعضای شورا در نشست انتخابات هیات رییسه این بود که وضعیت یک سال گذشته تکرار نشود و از ظرفیت همه اعضا استفاده شود.

به گزارش ایرنا، دومین نشست انتخابات چهارمین سال هیات رییسه شورای شهر دزفول که قرار بود صبح امروز برگزار شود به علت حاضر نشدن چهار نفر از اعضا و به حدنصاب نرسیدن لغو شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha