۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۶:۵۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85567123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج یادمان شهدا در خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: پنج یادمان شهدا در حاجی‌آباد، چهکند و پارک شهید آیت‌الله بهجت مهرشهر بیرجند، شهر آبیز زیرکوه و چاهداشی نهبندان همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در ۶۹ نقطه استان ۱۵۴ شهید گمنام تدفین شده که احداث یادمان شهدا در ۵۲ نقطه تکمیل شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۵ یادمان شهدا در شهرستان‌ها در حال احداث است که پنج یادمان به مرحله پایانی رسیده و همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار کرد: همه ساله در هفته بزرگداشت دفاع مقدس از ۲۹ شهریور تا هفتم مهرماه برنامه‌های متعددی در استان برنامه‌ریزی می‌شود که از جمله آن می‌توان به فضاسازی ادارات و میادین اصلی شهرها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ستادهای هفته دفاع مقدس در تمام دستگاه‌های اجرایی مرکز استان و شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: همچنین همه دستگاه‌ها نسبت به فضاسازی محیط و معابر جنب ادارات اقدام می‌کنند.

سرهنگ پاسدار فلاحی از برگزاری مراسم تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: به صورت نمادین از تعدادی از رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا طی مراسم قدردانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مجموع ۶ هزار رزمنده دفاع مقدس در استان وجود دارند که از پنج سال گذشته تاکنون هر سال به مناسبت هفته دفاع مقدس از تعدادی تجلیل می‌شود تا در نهایت از تمامی رزمندگان حداقل یکبار تجلیل کرده باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: مراسم تجلیل و تکریم از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان در کشور با سخنرانی مقام معظم رهبری ۲۹ یا ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با ۳۱ شهریور همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و عنوان کرد: نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس نیز در مرکز استان و شهرستان‌ها برپا خواهد شد.

سرهنگ پاسدار فلاحی تاکید کرد: هدف کلی از بزرگداشت این هفته، نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که باید نگاه ویژه‌ای به خصوص برای آگاهی دادن به نسل جوان و نوجوان جامعه داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است یادآور شد: تاکنون ۱۵۴ شهید گمنام در ۶۹ نقطه استان تدفین شده است همچنین در استان چهار هزار و ۱۶۷ جانباز، ۲۴۶ آزاده و ۳۰ هزار رزمنده نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha