۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85567171
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

 ۱۷ پایگاه مشاوره تحصیلی در خراسان شمالی فعال است

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰
کد خبر: 85567171
 ۱۷ پایگاه مشاوره تحصیلی در خراسان شمالی فعال است

بجنورد-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۷ پایگاه مشاوره تحصیلی آموزش و پرورش در حال خدمات رسانی به دانش آموزان است.

به گزارش ایرنا ابوالقاسم اکبری روز سه شنبه در کارگاه توانمندسازی مشاوران تحصیلی و انتخاب رشته اظهار کرد: این پایگاه ها با حضور ۵۷ مشاور زبده فعالیت دارند.

وی با اثرگذاری ۵۰ درصدی معدل و امتحانات نهایی در کنکور، آن را احیاگر مرجعیت مدرسه، معلم و کتاب در آزمون سراسری عنوان کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: در این شرایط، شناخت صحیح نقاط ضعف و قوت دانش آموزان، ارائه مشورت های کارشناسانه و راهنمایی دلسوزانه مشاوران تحصیلی، در انتخاب آگاهانه رشته و دانشگاه محل تحصیل و تحقق آینده ای برازنده ملت ایران کاملا اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش با دانشگاه بجنورد، تعامل، همگرایی و تبادل تجربیات و اطلاعات میان این ۲ نهاد را در فراهم شدن زمینه رشد آینده سازان استان اثربخش و تعیین کننده دانست.

وی گفت: نتایج و دستاوردهای درخشان دانش آموزان خراسان شمالی در کنکور سراسری، المپیادهای علمی و دیگر عرصه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، حاصل هدایت صحیح نوجوانان تلاشگرمان در راه تعالی است.

رییس دانشگاه بجنورد نیز گفت: مشاوران تحصیلی با معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشته های دایر در این دانشگاه و تبیین مزایای تحصیل در استان محل سکونت، نقش موثری درجذب دانشجو دارند.

محمد شیخ زاده اظهار کرد: معرفی فرصت های تحصیلی و پژوهشی این دانشگاه و جذب دانشجویان علاقمند و مستعد به ویژه از خراسان شمالی را از اولویت‌های کاری این دانشگاه است.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموزان در بیش از ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha