۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85567186
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله متقابل روسیه به نیروهای اوکراینی در منطقه «کورسک»
جنگنده Su-۳۴

تهران- ایرنا- خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که روسیه امروز (سه‌شنبه) حمله متقابلی علیه نیروهای اوکراینی در منطقه «کورسک» با موشک‌ و پهپاد انجام داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، به گفته یکی از فرماندهان ارشد روسیه، پیشروی اوکراین پس از بزرگترین حمله‌اش به خاک روسیه از زمان آغاز این جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، متوقف شد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه تصاویری از حمله بمب افکن‌های «سوخو-۳۴» (Su-۳۴) به آنچه اعلام شده نیروهای اوکراینی در منطقه مرزی «کورسک» هستند و همچنین حمله پیاده نظام به مواضع اوکراین را منتشر کرده است.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.

آپتی آلودینوف فرمانده نیروهای ویژه «آخمت چچن» به تازگی با اعلام اینکه پیشروی «کنترل نشده دشمن» اکنون متوقف شده است، اظهار داشت: دشمن از قبل می‌دانست که «حمله رعد آسا» برنامه‌ریزی کرده بود، به نتیجه نمی‌رسد.

طبق این گزارش، الکسی اسمیرنوف سرپرست فرمانداری منطقه کورسک روز گذشته (دوشنبه) گفته بود که ۲۸ شهرک در این منطقه «تحت کنترل دشمن» است و عمق تهاجم حدود ۱۲ کیلومتر و عرض آن ۴۰ کیلومتر بوده است.

در حالی که مسکو پیشتر در پی تشدید درگیری‌ها در منطقه مرزی کورسک بخش‌هایی از مناطق مسکونی را از غیرنظامیان تخلیه کرد، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین روز گذشته (دوشنبه) مدعی شده بود که نیروهای این کشور حدود هزار کیلومتر مربع از خاک روسیه در منطقه کورسک را در اختیار گرفتند که به نوشته «رویترز»، بیش از ۲ برابر آمار ارائه شده توسط اسمیرنوف است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دوشنبه شب با بیان اینکه کشورش خواهان صلح است، گفت که رئیس‌جمهوری روسیه نیز باید وادار به صلح شود.

۱۶ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha