۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85567199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار قطر نسبت به پیامدهای اقدامات وزرای تندرو نتانیاهو

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای اقدامات تحریک‌آمیز وزرای تندرو کابینه رژیم صهیونیستی بر آتش بس با یورش به مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما شدیدا یورش ۲ وزیر اسرائیلی، اعضای «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) و صدها نفر از شهرک نشینان به مسجد الاقصی را محکوم می کنیم.

وزارت امور خارجه قطر اضافه کرد: ما نسبت به پیامدهای تأثیر این تخلفات بر تلاش‌های مداوم برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه هشدار می‌دهیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو امروز به همراه گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برد.

بن گویر تندرو پس از یورش به مسجد الاقصی در پیامی ویدئویی خواستار توقف مذاکرات آتش‌بس و ادامه جنگ علیه نوار غزه شد.

دولت اردن به عنوان متولی رسمی مسجد الاقصی یورش بن گویر و یک وزیر دیگر صهیونیست به همراه شهرک نشینان به این مسجد را محکوم کرد و آن را ناقض قانون بین المللی دانست.

دولت اردن اعلام کرد: ادامه اقدامات یکجانبه رژیم اسرائیل و نقض وضعیت حقوقی شهر قدس مستلزم موضعگیری قاطع بین‌المللی و محکوم کردن این اقدامات است.

در همین راستا، اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی اعلام کرد که امروز ۲ هزار و ۹۵۸ صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برده و این مکان مقدس را هتک حرمت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha