۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85567216
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

 شکارچیان پنج راس آهو در تایباد خراسان رضوی دستگیر شدند

تایباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: سه شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار پنج راس آهو در مناطق مرزی این شهرستان کرده بودند، دستگیر شدند.

یوسف اربابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال کسب اطلاعات مردمی مبنی بر شکار این گونه‌های جانوری از سوی متخلفان زیست محیطی، این افراد شناسایی و در بازرسی از یک واحد مسکونی مقداری گوشت مشکوک به آهو کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: همچنین در بازرسی از این واحد مسکونی ۲ تخته پوست تازه آهو، ۲ قبضه اسلحه «تک لول»، هفت عدد فشنگ ساچمه‌ای، دستکش و یک عدد کمرشکن غیرمجاز به دست آمد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد ادامه داد: این افراد با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون شکار و صید، رقم ضرر و زیان شکار یک راس آهو ۲۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و بنا به تشخیص قاضی پرونده سه تا ۶ ماه حبس را درپی دارد.

اربابی با اشاره به اینکه شهرستان های تایباد و باخرز چهار منطقه شکار ممنوع دارد، گفت: مناطق شکار ممنوع در تایباد و باخرز در مجموع ۱۰۸ هزار هکتار وسعت دارند که ۵۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از این عرصه مرزی است.

انواع کرکس، آهو، بالابان، قوچ وحشی، عقاب طلایی، دلیجه، بک، روباه و انواع خزندگان، مار، بزمجه و لاک‌پشت آسیایی از مهمترین گونه های جانوری شهرستان تایباد است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha