۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85567232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش رتبه اعتباری اسرائیل از «A+» به «A»؛ تاثیر ویرانگر بر اقتصاد روبه‌زوال صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- به دنبال اعلام آژانس رتبه بندی اعتباری «فیچ ریتینگز» مبنی بر کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی از «A+» به «A»، صاحبان مشاغل صنعتی در سرزمین‌های اشغالی به تاثیر ویرانگر این کاهش بر اقتصاد اسرائیل اذعان کردند و آن را نشانه سردرگمی سیاسی و اقتصادی کابینه نتانیاهو دانستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری مصری الشروق، آژانس رتبه بندی اعتباری بین المللی فیچ ریتینگز با کاهش یک رتبه‌ای اعتبار رژیم صهیونیستی، اعتبار اقتصادی این رژیم را منفی اعلام کرد.

همزمان پایگاه خبری اقتصادی بلومبرگ در این باره اعلام کرد آژانس رتبه بندی اعتباری با اشاره به ادامه جنگ و تهدیدات ژئوپولوتیک، پیش بینی خود را درباره اعتبار اقتصادی رژیم صهیونیستی منفی اعلام کرده است.

امروز ارزش دلاری اوراق قرضه حکومتی رژیم اسرائیل با سررسید سال ۲۰۳۱ به میزان ۰.۴ سنت در برابر دلار کاهش یافت و اکثر اوراق بهادار دیگر این رژیم زیان را ثبت کردند.

همچنین شاخص بورس تل آویو، بیشترین سقوط را طی هفته گذشته ثبت کرد.

تحلیلگران در این باره اعلام کردند که این وضعیت نشان دهنده تأثیر ادامه جنگ در نوار غزه و خطرات ژئوپولتیک فزاینده و عملیات نظامی در جبهه های متعدد است.

در همین راستا، اتحادیه صاحبان مشاغل صنعتی در سرزمین های اشغالی اعلام کرد: کاهش رتبه اعتباری اسرائیل، تاثیر ویرانگری بر اقتصاد آن خواهد داشت و کابینه کنونی اسرائیل، از نظر سیاسی و اقتصادی دچار سردرگمی شده است و اسرائیل برای رهایی از شرایط کنونی نیازمند سالها زمان است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

از سوی دیگر، حملات مداوم حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی در دفاع از مقاومت غزه، باعث تحمیل هزینه‌های سنگینی بر این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و صنعتی شده است و اکثر شهرک‎ها و کارخانه‌های رژیم صهیونیستی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی و به ویژه در بخش کشاورزی تعطیل شده و از کار افتاده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha