۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85567288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجامع عربی و عربستان هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کردند

تهران- ایرنا- دبیرکل اتحادیه عرب، پارلمان عربی و وزارت امور خارجه عربستان سعودی اقدام افراطیون صهیونیست به سرکردگی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به هتک حرمت مسجد الاقصی را قویا محکوم کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری الشروق مصر، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای اقدام افراطیون صهیونیست به هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم و تاکید کرد: این افراطیون، وضعیت را به سمت لبه پرتگاه سوق می‌دهند و به صورت عمدی به مقدسات صدها میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان بی‌احترامی می‌کنند.

«جمال رشدی» سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت: حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی انجام گرفت و این رژیم بخش قدیمی بیت المقدس را به یک پادگان نظامی تبدیل و محدودیت‌ها فراوانی برای ورود و خروج نمازگزاران ایجاد کرده است. در نتیجه کابینه رژیم صهیونیستی، درباره این اقدام تحریک کننده عمدی مسئول است.

سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: حملات مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، نقض وضعیت تاریخی و قانونی کنونی آن در شهر بیت المقدس است. این امر در چارچوب سیاست هدفمند رژیم صهیونیستی برای تقسیم بندی زمانی و مکانی مسجد الاقصی انجام می‌گیرد. کسب امتیازات سیاسی از طریق تحریک احساسات دینی و تحریک مسلمانان، یک استراتژی بی‌ارزش و خطرناک است.

پارلمان عربی نیز اقدام مقامات رژیم صهیونیستی و صدها صهیونیست افراطی در ورود به فضای پیرامونی مسجد الاقصی و برافراشتن پرچم این رژیم در داخل آن تحت حمایت پلیس اشغالگر و جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به داخل آن را به شدت محکوم و تاکید کرد: این اقدام به منزله نقض صریح وضعیت تاریخی و حقوقی شهر بیت المقدس و مقدسات آن و همچنین نقض قوانین بین المللی است که چنین اقدامات تحریک کننده ای در اماکن مقدس را ممنوع می داند.

پارلمان عربی تاکید کرد: این اقدامات، در چارچوب تلاش‌های مداوم رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت اسلامی و عربی بیت المقدس انجام می‌گیرد و پیامدهای وخیمی برای تلاش‌ها در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه و به شکست کشاندن مذاکرات کنونی برای آتش بس در غزه دارد.

این نهاد وابسته به اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست با عمل به مسئولیت هایش، رژیم صهیونیستی را برای متوقف کردن این اقدامات تحت فشار قرار دهد.

پارلمان عربی همچنین خواستار تامین حمایت بین المللی برای حقوق و مقدسات ملت فلسطین و دستیابی به راه حل عادلانه، دائمی و فراگیر برای قضیه فلسطین با هدف تضمین برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز با محکوم کردن شدید هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها، درباره ادامه نقض وضعیت تاریخی شهر قدس هشدار داد.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین بر اهمیت احترام به مقدسات دینی و عدم تحریک احساسات صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۴۰۰ شهرک نشین صهیونیست امروز سه شنبه به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند و به این مکان مقدس هتک حرمت کردند. شهرک نشنیان صهیونیست همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعارهای تحریک آمیز زدند.

یورش امروز به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» مورد ادعای صهیونیست ها انجام شده است.

صهیونیست ها می خواهند بر مسجدالاقصی سیطره یابند و آن را تخریب کنند زیرا به عقیده موهوم آنها در زیر این مسجد، «هیکل» مورد ادعایی آنها قرار دارد و آنها به دنبال ساخت دوباره این هیکل به جای مسجدالاقصی هستند.

هتک حرمت به مسجدالاقصی در حالی است که رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ جنایات علیه نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون در این حملات ددمنشانه بیش از ۳۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از۹۲ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

در این مدت کرانه باختری و قدس اشغالی نیز صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان خشمگین بوده که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان بی‌دفاع به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha