۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85567312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقد نماینده پارلمان فنلاند از سیاست هلسینکی در قبال جنگ غزه

تهران-ایرنا- نایب رئیس حزب سوسیال دموکرات (SDP) و نماینده پارلمان فنلاند به شدت از نحوه مدیریت این کشور در جنگ بی‌رحمانه اسرائیل علیه غزه انتقاد و دولت این کشور را به لفاظی‌های توخالی و عاری از اقدام هدفمند متهم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رسانه‌های محلی فنلاند گزارش دادند که نسیمه رزمیار عضو پارلمان این کشور شمال اروپا دولت فنلاند را به دلیل دادن رای ممتنع به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس و توقف حمایت از «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی» (آنروا) بود، محکوم کرد.

این سیاستمدار فنلاندی افزود: از آن زمان، فنلاند اقدامی جز ابراز امیدواری مبهم و سر بسته برای پایان جنگ [غزه] انجام نداده و هیچ اقدام مشخصی برای برقراری صلح یا مسوول دانستن طرفین انجام نداده است.

معاون رئیس «حزب سوسیال دموکرات فنلاند» (SDP) همچنین از جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان و بی‌تفاوتی جامعه جهانی ابراز ناامیدی عمیقی کرد و گفت: این ریاکارانه است که دولت فنلاند با دولتی که مرتکب نسل‌کشی می‌شود، در تجارت اسلحه مشارکت کند.

وی در حالی که از دولت فنلاند خواست تا از تحریم‌های تجاری علیه اسرائیل حمایت کند، اظهار داشت که ماهیت وحشتناک جنگ [رژیم صهیونیستی] برای همه به طور کامل روشن شده است و دولت [فنلاند] دیگر نمی‌تواند بهانه‌ای در این رابطه بیاورد.

نماینده پارلمان فنلاند خاطرنشان کرد: با وجود درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) برای آتش‌بس و غیرقانونی اعلام کردن اشغال سرزمین‌های فلسطینی، جنگ علیه فلسطینیان ادامه دارد.

رزمیار با بیان اینکه ««تلفات بی پایان جنگ غزه را به سختی می‌توان به زبان آورد»، تصریح کرد: رنج‌های انسانی، گرسنگی شدید و خاکستر شهرهای بمباران شده، توصیف اینها سخت است.

اظهارات این سیاستمدار فنلاندی در حالی بیان شد که رهبران بین‌المللی درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها را تشدید کردند.

به گزارش ایرنا، با وجود درخواست میانجیگران از جمله مصر، آمریکا و قطر برای توقف خصومت‌ها و دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسرا، تل آویو همچنان به حملات مرگبار خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

در حالی که دولت آمریکا از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، پشتیبانی و حمایت همه جانبه تسلیحاتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی از این رژیم کرده است، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز یکشنبه با بیان اینکه توافق برای برقراری آتش‌بس در غزه هنوز ممکن است، مدعی شد که تیم او به کار خود در راستای جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی، تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است و با تداوم جنایات صهیونیستی‌ها، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha