آخرین وضعیت جبهه «کورسک»؛ پوتین: نیروهای اوکراین را از خاک روسیه اخراج می‌کنیم

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست اضطراری با مقامات این کشور اخراج نیروهای اوکراین از خاک روسیه را مأموریت اصلی وزارت دفاع این کشور عنوان کرد؛‌ نشستی که طی آن مقامات فدرال و محلی، گزارشی از آخرین وضعیت مواجهه با نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی از جمله «کورسک» عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

بنا بر گزارش تارنمای کرملین،‌ در جلسه روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه رئیس‌جمهور روسیه با دستورکار وضعیت مناطق بریانسک، بلگورود و کورسک برگزار شده بود، الکسی اسمیرنوف سرپرست فرمانداری منطقه کورسک در گزارشی خطاب به پوتین گفت: در حال حاضر، وضعیت در منطقه پیچیده است؛ عمق نفوذ (اوکراین) به قلمرو منطقه کورسک ۱۲ کیلومتر و عرض امتداد جبهه ۴۰ کیلومتر است.
این سخنان با واکنش پوتین همراه شد. رئیس‌جمهور روسیه خطاب به وی گفت: در این زمینه،‌ بخش نظامی به ما گزارش خواهد داد که عرض و عمق آنجا چقدر است. شما در مورد وضعیت اجتماعی-اقتصادی به ما بگویید و در مورد کمک به مردم گزارش دهید.

آخرین وضعیت جبهه «کورسک»؛ پوتین: نیروهای اوکراین را از خاک روسیه اخراج می‌کنیم

سرپرست فرمانداری منطقه کورسک در پاسخ گفت: ما ۲۸ شهرک در این منطقه داریم و هم اکنون از سرنوشت حدود دو هزار نفر اطلاعی نداریم.
اسمیرنوف افزود: علاوه بر این، در این مدت حملات پهپادها و موشک‌ها (ی اوکراین) نیز افزایش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: ۱۹۴ موشک و پهپاد به منطقه شلیک کورسک شلیک شد که از این تعداد، ۱۴۷ فروند سرنگون شد. تنها در یک مورد، اصابت موشک به یک ساختمان ۹ طبقه به مجروح شدن ۱۳ نفر منجر شد.
وی با اشاره به دستورات رئیس جمهور روسیه در ارتباط با منطقه کورسک اظهار داشت: اسکان مجدد افراد را به دو مرحله تقسیم کردیم و تخلیه ۱۸۰ هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی با اوکراین از جمله ساکنان مناطق همجوار نیروگاه هسته‌ای در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد، تاکنون ۱۲۱ هزار نفر از ساکنان منطقه در مناطق امن‌ ساکن شدند و کار برای خارج کردن ۵۹ هزار نفر از ساکنان این منطقه ادامه دارد.
وی اظهار داشت: کمک‌های بشردوستانه به صورت شبانه‌روزی در حال توزیع است و هیچ کمبودی وجود ندارد.
اسمیرنوف افزود: در نتیجه حملات اوکراین به منطقه کورسک، ۱۲ غیرنظامی کشته و ۱۲۱ نفر از جمله ۱۰ کودک زخمی شدند.
وی با اشاره به اصابت گلوله‌های شلیک شده نیروهای مسلح اوکراین به منبع آب منطقه بلوفسکی، از شیمیایی شدن این ذخیره آب و مسموم شدن برخی افراد از جمله رئیس شورای این روستا خبر داد.
سرپرست فرمانداری منطقه کورسک گفت: از ۴۶ کیلومتر خندق پیش بینی شده ۴۰ کیلومتر خندق ضد زره حفر شده است و در حال اتمام کار هستیم.

آخرین وضعیت جبهه «کورسک»؛ پوتین: نیروهای اوکراین را از خاک روسیه اخراج می‌کنیم

پوتین: مأموریت اصلی با وزارت دفاع است
رئیس جمهور روسیه نیز در این نشست، اخراج دشمن از خاک روسیه را مأموریت اصلی وزارت دفاع این کشور عنوان و همچنین بر تامین امنیت مرزی تاکید کرد.
پوتین همچنین از سرویس امنیت فدرال و گارد ملی روسیه خواست به شکل مؤثر در مقابله با خرابکاری های دشمن اقدام کنند.
رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از مناطق مرزی درگیر عملیات نظامی با اوکراین خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه، وظیفه اصلی با وزارت دفاع است که دشمن را از سرزمین خود اخراج کند.
وی ادامه داد: سرویس امنیت فدرال به همراه گارد ملی روسیه باید از وضعیت ضد تروریسم و مبارزه موثر با گروه های خرابکار و شناسایی دشمن اطمینان حاصل کنند و گارد ملی روسیه نیز باید به ماموریت های رزمی خود بپردازد.
پوتین گفت: ادارات غیرنظامی نیز موظف هستند اطمینان حاصل کنند که سازمان های مجری قانون از جمله در بخش‌های صنعت،‌ حمل‌ونقل، ساخت و ساز، پزشکی و حمایت مالی به وظایف خود عمل می‌کنند.
وی تأکید کرد:‌ در نهایت، همه با هم باید روی کار اصلی یعنی حمایت از مردم ما که به کمک و حمایت نیاز دارند، تمرکز کنند.

آخرین وضعیت جبهه «کورسک»؛ پوتین: نیروهای اوکراین را از خاک روسیه اخراج می‌کنیم

غرب با کمک اوکراین با ما می‌جنگد
رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: اکنون واضح است که چرا حکومت کی یف پیشنهادهای ما را برای بازگشت به طرح حل و فصل مسالمت آمیز و همچنین پیشنهادهای میانجی های علاقه مند و بی طرف رد کرد.
وی ادامه داد: اوکراین با کمک اربابان غربی خود، مجری خواسته‌های آنها است و در واقع، با کمک اوکراینی‌ها، غرب با ما می‌جنگد و در تلاش است که مواضع خود را در مذاکرات آینده بهبود دهد اما چه نوع مذاکراتی را می‌توان با افرادی که به طور بی‌رویه به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی حمله می‌کنند، یا تلاش می‌کنند تا تأسیسات انرژی هسته‌ای را تهدید کنند، مطرح کنیم؟ در مورد چه چیزی می توانیم با آنها صحبت کنیم؟
پوتین گفت:‌ چنین اقداماتی هدف نظامی اصلی را دنبال می کند، یعنی توقف پیشروی نیروهای روسیه برای آزادسازی کامل سرزمین‌های جمهوری های مردمی لوهانسک، دونتسک و قلمرو نووروسیا.
رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ این در حالی است که سرعت عملیات تهاجمی نیروهای مسلح و داوطلبان این کشور نه تنها کاهش نیافته است، بلکه برعکس، یک و نیم برابر افزایش یافته است. نیروهای مسلح روسیه در تمام خط تماس رزمی به جلو حرکت می کنند.

پوتین افزود:‌ یکی دیگر از اهداف آشکار دشمن ایجاد اختلاف و اختلاف در جامعه ما، ارعاب مردم، از بین بردن اتحاد و انسجام جامعه روسیه، یعنی ضربه زدن به وضعیت سیاسی داخلی است. اما در اینجا نیز پاسخی از سوی شهروندان روسیه وجود دارد که با حمایت از ارتش و پیوستن به آن، قهرمانانه با سلاح در دست از روسیه دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: تعداد افرادی که مایل به انعقاد قرارداد با وزارت دفاع روسیه (برای حضور در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین) هستند در روزهای اخیر افزایش یافته است.
رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ رهبران کی‌یف نه تنها علیه مردم روسیه جنایت می کنند، بلکه در واقع راه نابودی خود اوکراینی ها، مردم اوکراین را که ظاهراً آنها را دیگر متعلق به خود نمی دانند، در پیش گرفته اند.
وی افزود: تلفات نیروهای مسلح اوکراین برای آنها به طرز چشمگیری افزایش می یابد، از جمله در میان رزمی ترین یگان‌هایی که دشمن به مرز ما منتقل می کند. یقیناً دشمن پاسخی شایسته دریافت خواهد کرد و بدون شک همه اهداف پیش روی ما محقق خواهد شد.

در این نشست، شمار دیگری از مقامات فدرال و منطقه‌ای روسیه نیز به ارائه گزارش‌های خود به رئیس‌جمهور این کشور پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha