۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۲۸
کد خبر: 85567363
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

مجوز تحصیل دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه جیرفت صادر شد

جیرفت- ایرنا- رییس دانشگاه جیرفت گفت: مجوز تحصیل دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه جیرفت صادر شد و از سال تحصیلی پیش‌رو به دنبال جذب دانشجوی بین‌المللی هستیم. 

به گزارش ایرنا «حسین شکفته» روز سه‌شنبه در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: با برخی دانشگاه‌های مختلف خارجی در ایتالیا و هندوستان هم تفاهم‌نامه داریم و سعی می‌کنیم ارتباط با دانشگاه‌های جهان را گسترش دهیم.

وی با اشاره به رشته‌هایی که طی سه سال اخیر به دانشگاه اضافه شد، بیان کرد: به دنبال رشته‌های پر متقاضی رفتیم که بازار کار خوبی دارند و نیاز منطقه راه هم تامین می‌کنند و در این راستا به دنبال جذب هیات علمی رفتیم و اکنون اعضای هیات علمی به ۱۲۷ نفر رسیده است.

شکفته یادآور شد: مجوز رشته‌های خوبی را گرفتیم که در مقطع کارشناسی ۱۰ رشته کارشناسی پرمتقاضی اضافه شد و از جمله آنها حقوق، حسابداری، روانشانسی بالینی و ادبیات زبان انگلیسی است.

وی ادامه داد: محدودیت رشته‌های فنی را داشتیم اما با دستور وزیر، مجوز تاسیس رشته‌های مهندسی معدن، مهندسی کامپیوتر و مهندسی انرژی هم دریافت شد.

رییس دانشگاه جیرفت اضافه کرد: مجوز ۱۷ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ رشته در دکتری را هم گرفتیم که رشته‌های دکتری شامل بیماری‌شناسی گیاهی و شیمی آلی است که از مهر سال آینده پذیرش در این رشته‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: مشکلات اصلی ما زیرساخت‌ها بود که با پیگیری‌ها و ساخت و سازهای انجام شده، تا مهرماه بیش از سه‌هزار مترمربع ساختمان به فضای دانشگاه اضافه می‌شود.

شکفته افزود: برای اولین‌بار ٢ پژوهشگر برتر استان از دانشگاه جیرفت انتخاب شدند و یکی از اعضای هیات علمی ما در میان دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفت و همچنین شاهد انتشار ۲ مقاله از اساتید این دانشگاه در مجلات معتبر جهانی نیچر و ساینس بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha