۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85567465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار اصفهان: حکمرانی در نظام اسلامی مبتنی بر مردمی بودن است

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: نوع حکمرانی در نظام اسلامی مبتنی بر اسلامی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری عصر سه‌شنبه در همایش خیران و تشکل‌های مردم‌نهاد استان اصفهان که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد با تکیه بر عرصه مشارکت اجتماعی، نمونه مهمی از مردمی بودن نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه اصفهان در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها در کشور بی‌نظیر است، بیان کرد: باید تلاش شود تا سازمان‌های مردم‌نهاد توسعه یابند و بدانیم که هرچه تشکل‌های مردمی ما بیشتر و تخصصی‌تر باشد، اثرگذاری بهتری در جامعه خواهند داشت.

معاون استاندار اصفهان اظهار کرد: اگر بخواهیم در بحث سازمان‌های مردم‌نهاد به درستی ورود کنیم، باید توجه دقیقی به موضوع حکمرانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حکمرانی در دنیا بر اساس عقاید و ساختارهای مختلف انواع متفاوتی دارد، تصریح کرد: مسوول در نظام اسلامی یک طرف میز نیست و مردم در سمت مقابل، بلکه مسوول و مردم یک هدف را دنبال می‌کنند اما وظایف متفاوت دارند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: اگر نگاه حکمرانی دینی را تقویت کنیم، سازمان‌های مردم‌نهاد خود را همراه با مسوول و مسوولان خود را خادم سازمان‌های مردم‌نهاد می‌دانند.

وی خدمت به مردم، اعتلای جامعه اسلامی و اجرای فرهنگ دینی را از اهداف مشترک حاکمیت و سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و افزود: بخشی از امور اجتماعی در اختیار حاکمیت و بخش دیگر مشترک میان مردم و حاکمیت است.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه امنیتی‌ترین، سخت‌ترین و مشکل‌ترین مساله که بر یک کشور حادث می‌شود جنگ است، یادآوری کرد: ما دفاع مقدس را در تمام سطوح با مردم حل کردیم پس بقیه مشکلات را نیز می‌توانیم با حضور مردم رفع کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان مردم‌نهاد به عنوان حلقه میانی می‌خواهد باری را از دوش حاکمیت بردارد اما باید در چارچوب قانون و ضوابط عمل کند تا هرج و مرج ایجاد نشود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار به این موضوع پرداختیم که مسائل، اهداف و وظایف مجموعه‌های فرهنگی را احصا و مأموریت هر کدام را مشخص کنیم.

وی افزود: اکنون بیش از ۵۰ دستگاه اجرایی و نهاد در استان داریم که مدعی کار فرهنگی هستند اما همپوشانی درستی ندارند که در این راستا سازمان‌های مردم‌نهاد، سنگ محک هستند تا بتوانیم نهادهای تخصصی را شناسایی کنیم و از ظرفیت آنها بهره‌مند شویم.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی حاکمیت هستند و نه در مقابل حاکمیت، گفت: نقطه‌نظرهای بیان شده توسط مدیران تشکل‌های مردمی در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار است.

وی افزود: از این رو تلاش شده است تا فضایی برای مطالبه‌گری سازمان‌های مردم‌نهاد فراهم شود و اینگونه روز گرامیداشت تشکل‌های مردمی را ارج نهیم.

به گزارش ایرنا در این آیین فضایی برای مطالبه‌گری و بیان انتقادها و پیشنهادهای مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد استان اصفهان نیز فراهم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha