سروزیر سابق اسکاتلند: لندن باید فروش سلاح به اسرائیل را متوقف کند

تهران- ایرنا- حمزه یوسف سروزیر سابق اسکاتلند با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه مصداق نسل‌کشی است، تاکید کرد: لندن باید فروش سلاح به اسرائیل را متوقف کند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، سروزیر سابق اسکاتلند در مصاحبه با شبکه الجزیره از کی‌یر استارمر نخست‌وزیر جدید انگلیس خواست تا فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را به ویژه پس از جنایت اخیر این رژیم که با بمباران مدرسه التابعین در شهر غزه بیش از ۱۰۰ نفر را شهید و شمار زیادی را مجروح کرد، متوقف کند.

یوسف با بیان اینکه رهبران رژیم صهیونیستی به کشته شدن مردم بی گناه فلسطین اهمیتی نمی‌دهند، گفت: ارتش (رژیم) اسرائیل از آغاز حمله خود به نوار غزه تاکنون ده‌ها هزار کودک، زن و انسان بی‌گناه را کشته و مدارس، بیمارستان‌ها و حتی تاسیسات سازمان ملل در این منطقه را بمباران کرده است.

سروزیر سابق اسکاتلند با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی رژیمی سرکش است که به قوانین بین‌المللی پایبند نیست، افزود: بنابراین باید بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه هرچه سریع‌تر با تل آویو برخورد کرده و اسرائیل را در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) و دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) پاسخگو کرد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به خشونت‌های اخیر در انگلیس که از سوی اغتشاشگران راست افراطی انجام می‌شود، از دولت این کشور خواست تا کسانی را که در انگلیس علیه مسلمانان دست به اقدامات خشونت‌آمیز می‌زنند تحت تعقیب قرار دهد و قانون را در مورد آنها اجرا کند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بر اساس منابع خبری، حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از سه بمب استفاده کرد که وزن هر کدام از آنها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha