۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85567582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان عمومی خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق برای نوسازی ناوگان عمومی استان ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داد.

هادی رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق تفاهم نامه با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس، مینی بوس درون شهری و برون شهری ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی افزود: متقاضیان ۲۶ دستگاه اتوبوس خریداری و وارد حمل و نقل برون شهری کرده اند و به زودی ۹ دستگاه اتوبوس دیگر نیز تحویل خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای نوسازی تاکسی های درون شهری با شهرداری بجنورد تفاهم نامه ای بسته و تاکنون ۲۲ دستگاه تاکسی خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، ۵۳ درصد از اتوبوس‌های این استان معادل ۷۷ دستگاه از این ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

۸۲۳ دستگاه شامل ۱۴۴ دستگاه اتوبوس، ۲۴۹ دستگاه مینی بوس و ۴۳۰ دستگاه سواری کرایه ای در خراسان شمالی وجود دارد که به ترتیب ۷۷ دستگاه اتوبوس، ۱۷۹ دستگاه مینی بوس و ۲۶۲ دستگاه سواری کرایه ای به سن فرسودگی رسیده است.

۳۸ شرکت مسافری در خراسان شمالی فعال است که با فعالیت یکهزار و ۳۰۴ نفر راننده نسبت به جابه جایی مسافر اقدام می کنند.

همچنین ۴۷۴ دستگاه معادل ۶۰ درصد از ۷۹۰ تاکسی درون شهری و روستایی مرکز خراسان شمالی فرسوده و نیازمند بازسازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha