۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85567593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری ۸۰ روحانی طرح امین با آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۸۰ مربی طرح امین برای سال تحصیلی جدید با آموزش و پرورش استان همکاری می کنند.

ابوالقاسم اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: استفاده از روحانیون مجرب و توانمند در این طرح مدنظر بوده و با حضور این نیروها در مدارس شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نماز و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش آموزان خواهیم بود.

وی افزود: ۳۰۰ مربی طرح امین خانم و آقا اکنون در سطح مدارس استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه کرد: تربیت ساحت اعتقادی، اخلاقی و عبادی دانش آموزان یکی از موضوعات مهم در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توجه به تربیت تمام ساعتی مورد تاکید بوده و گام های خوبی در مدت سه سال استان انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت نماز برای نسل نو ادامه داد: ۳۵ باب نمازخانه از سفر پر برکت مقام معظم رهبری در سه سال اخیر پیگیری، احداث و بهره برداری شد.

اکبری تاکید کرد: پویش های خوبی در سطح مدارس استان برای نماز و اهمیت آن انجام شد و بر توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی برای اقامه نماز تاکید شد.

وی برگزاری جشن های تکلیف برای دختر و پسر، توجه ویژه به نمازخانه در مدارس جدید احداث شده و موضوعات فرهنگی مدارس را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

وی در خصوص برگزاری سی و یکمین اجلاسیه سراسری نماز به میزبانی استان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش پیشگام اجلاسیه نماز خواهد بود و برنامه ریزی خوبی انجام شده و هدف این است بتوانیم فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی و مکتب عاشورا و امام حسین داشته باشیم و اجلاسیه آغازی باشد برای احداث نمازخانه های جدید تا اتفاقات خوبی انجام شود.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموزان در بیش از ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha