۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85567611
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

هشت رشته تحصیلی جدید در دانشگاه بجنورد ایجاد شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85567611
هشت رشته تحصیلی جدید در دانشگاه بجنورد ایجاد شد

بجنورد-ایرنا- معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بجنورد گفت: هشت رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید به مجموع رشته های تحصیلی این مرکز آموزش عالی افزوده شد.

علی اکبر یحیی آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا رشته های جدید در مقطع کارشناسی را مهندسی پزشکی در دانشکده فنی و مهندسی، مدیریت مالی در دانشکده علوم اداری و اقتصادی و رشته فرش در دانشکده هنر معماری و شهرسازی ذکر کرد.

وی افزود: رشته مهندسی نقشه برداری گرایش سیستم اطلاعات مکانی در دانشکده فنی و مهندسی، مهندسی عمران گرایش مهندسی راه و ترابری در دانشکده فنی و مهندسی و رشته مدیریت منابع انسانی در گرایش مدیریت در دانشکده علوم اداری و اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بجنورد تصریح کرد: رشته مهندسی امور دامی در دانشکده کشاورزی و رشته مهندسی زلزله از گرایش های عمران در دانشکده فنی و مهندسی از دیگر رشته های جدید در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی افزود: اکنون پیگیر افزوده شدن رشته دامپزشکی در مقطع کاردانی در دانشکده کشاورزی نیز هستیم.

یحیی آبادی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار دانشجو در دانشگاه بجنورد در بیش از ۷۰ رشته گرایش تحصیل می کنند و پیش بینی می شود که پنج هزار و ۲۰۰ دانشجو در این پنج دانشکده سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه بجنورد یکسال پس از تاسیس استان خراسان شمالی در سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در ۲ رشته کارشناسی پا گرفت که اکنون شمار رشته های آن به ۵۳ رشته در مقاطع مختلف رسیده است.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

اینک بیش از ۷۰۰ استاد و عضو هیات علمی در دانشگاه های این استان فعالیت علمی دارند که این توان علمی قابل توجهی است.

دانشگاه های دولتی، فنی و حرفه ای، پیام نور، مراکز علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم قرآنی، تک جنسیتی کوثر و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از مهمترین مراکز آموزش عالی استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha