۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبر: 85567627
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سئول کارایی نخستین ماهواره جاسوسی بومی کره جنوبی را تایید کرد

تهران- ایرنا- کارایی و عملیاتی بودن نخستین ماهواره جاسوسی نظامی ساخت کره جنوبی پس از گذشت یکسال از پرتاب آن به مدار زمین، با انجام آزمایش‌های مختلف مورد تایید سئول قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، عملیاتی بودن این ماهواره جاسوسی نظامی که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی از پایگاه فضایی وندنبرگ (Vandenberg) واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا به فضا پرتاب شده بود، سرانجام با گذراندن مراحل مختلف آزمایشی در مدار زمین، از سوی «اداره برنامه دستیابی دفاعی» (DAPA) کره جنوبی مورد تایید قرار گرفت.

این گزارش می افزاید: اکنون سئول با در اختیار داشتن این ماهواره با برخوداری از قابلیت های شناسایی فضایی، در برابر تهدیدات کره شمالی اشراف بهتری دارد.

اداره برنامه دستیابی دفاعی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: این ماهواره الکترواپتیکی و مادون قرمز قادر به ثبت تصاویر دقیق از سطح زمین در هر زمان، از جمله شب است و به عنوان یک «چشم» در زمینه سیستم حملات پیشگیرانه برای کره جنوبی عمل خواهد کرد.

یونهاپ اضافه کرد: کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پنج ماهواره جاسوسی دیگر به فضا پرتاب کند تا یک شبکه ماهواره ای جاسوسی نظامی مستقل برای نظارت بهتر بر کره شمالی ایجاد کند.

به گفته تحلیلگران، انتظار می رود این پنج ماهواره در صورت استقرار کامل در مدار زمین، قادر باشند در فواصل زمانی ۲ ساعته پوشش منظمی ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، ماهواره مورد اشاره در دوم دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۱ آذر ۱۴۰۲ از پایگاه فضایی وندنبرگ واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا توسط شرکت خصوصی فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) به فضا پرتاب شد و دقایقی پس از پرتاب و قرار گرفتن در مدار، ارتباط زمینی خود را برقرار کرد.

بنابر اعلام خبرگزاری یونهاپ، این ماهواره که در فاصله بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری (۳۷۰ مایل) مدار زمین قرار داد، قادر است جسمی به کوچکی ۳۰ سانتی متر (۱۲ اینچ) را شناسایی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha