۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85567654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه محیطی با پشه آئدس در بجنورد آغاز شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85567654
مبارزه محیطی با پشه آئدس در بجنورد آغاز شد

بجنورد-ایرنا- رییس فنی و اجرایی مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: عملیات پیشگیری و مبارزه با پشه آئدس توسط مدیریت پسماند شهرداری بجنورد تشدید شد.

حمید کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مبارزه با پشه آئدس نیازمند عزم جدی است و در این راستا سازمان مدیریت پسماند با همکاری روسای مناطق، ناظرین و عوامل مرتبط اقدامات فوری و ویژه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه پشه آئدس به یک هشدار جدی در سراسر کشور تبدیل شده است و پیشگیری مهمترین اقدام برای مقابله با آن است افزود: چهار دوره سم پاشی تاکنون در ایستگاه میانی زباله جاده گلستان شهر و کوه باباموسی محل دفن زباله توسط عوامل شهرداری انجام شده است.

رییس فنی و اجرایی مدیریت پسماند شهرداری بجنورد اضافه کرد: همچنین بارگیری و انتقال زباله ها به روزرسانی شده و زباله های جمع آوری شده همان روز به محل دفن انتقال داده می شود و جهت جلوگیری از نفوذ پشه خاک پوشانی انجام می شود.

وی ادامه داد: جمع آوری پسماندهای ساختمانی رهاشده در سطح معابر، لاستیک های فرسوده، لایروبی جوی‌های سرپوشیده، پاکسازی وعلف زنی داخل خندق، آهک پاشی اطراف مخازن زباله، شست وشوی مداوم ماشین آلات جمع آوری و حمل پسماند بخشی از اقدامات فوری در این حوزه بوده است.

کمالی تاکید کرد: توصیه می شود شهروندان با عدم تخلیه زباله درمعابر، کانال ها و رعایت برنامه زمان بندی برداشت زباله می تواند در افزایش بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوه پشه آئدس ما را یاری کنند.

وی عنوان کرد: پشه آئدس در مناطق پرجمعیت فارغ از منابع آب قابل‌ اعتماد، عدم مدیریت صحیح زباله و بهداشت نامناسب رشد می‌کند به ‌طور دقیق ‌تر می‌توان گفت این نوع پشه در مناطقی که سیستم آب ‌لوله‌کشی ندارند بسیار رایج است و تا حد زیادی به آب وابسته است.

به گزارش ایرنا، تب دِنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است. به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق نیش پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود و انتقال این بیماری از طریق انسان به انسان امکان پذیر نیست و بروز بیماری بر اثر گزش پشه اتفاق می افتد.

پشه آئدس به «ببر آسیایی» مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

علائم این بیماری شامل سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است.تب دنگی به عنوان «تب استخوان شکن» نیز شناخته می‌شود، چرا که به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می‌کند، استخوان‌هایش در حال شکستن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha