وزرای پیشنهادی خارجه، اطلاعات و اقتصاد افراد توانمندی هستند

تهران- ایرنا- عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: وزرای پیشنهادی امور خارجه، اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی افراد توانمندی هستند و امیدوارم که بتوانند از مجلس رأی قابل قبولی بگیرند.

احمد فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: «عبدالناصر همتی» وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برنامه‌های خوبی را در حوزه اقتصادی از جمله در حوزه کاهش تورم به نمایندگان ارائه کرد و او را با توجه به برنامه هایش فردی توانمند می بینم.

وی افزود: حجت الاسلام «اسماعیل خطیب» وزیر پیشنهادی اطلاعات در دوران وزارتش در دولت سیزدهم کارنامه موفقی داشته و می تواند با تکیه بر این سابقه روشن و توانمندی ای که دارد برای وزارت اطلاعات در دولت چهاردهم فرد موفقی باشد.

فاطمی خاطرنشان کرد: «عباس عراقچی» وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز برنامه خوبی در حوزه توسعه دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط با همسایگان و جذب سرمایه گذاری داشت و برنامه های کاری خود را خود را در ذیل برنامه هفتم توسعه تدوین و به مجلس ارائه کرده است.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس اظهار داشت: پیاده‌سازی سیاست‌های درست اقتصادی در جهت رشد در این حوزه توسط وزارت اقتصاد، جذب سرمایه گذاری خارجی و همچنین زمینه سازی برای صادرات و تسهیل امور در این حوزه توسط وزارت امور خارجه و ایجاد امنیت اقتصادی پایدار در حوزه مسائل اقتصادی توسط وزارت اطلاعات می تواند به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک قابل توجهی کند.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته جاری در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha