۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85567688
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی بیش از ۳۰۰ زنجانی از آموزش‌های پویش ملی" غرق نشویم "

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پویش ملی" غرق نشویم" با هدف حساس سازی جامعه و ارائه آگاهی به مردم برای به صفر رساندن غرق شدگی اجرا می‌شود که در این راستا ۳۰۰ نفر در زنجان تاکنون از آموزش‌های آن بهره‌مند شدند.

حکمت‌اله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه هر ساله با آغاز فصل گرما در بسیاری از مناطق استان شاهد غرق شدگی افراد هستیم، پویش ملی "غرق نشویم" جهت رفع مخاطرات و افزایش توانمندی شهروندان در خصوص مقابله با غرق شدگی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۲ مربی جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان در راستای اجرای این پویش به شهروندان آموزش‌های لازم را ارائه می دهند.

هاشمی اظهار داشت: باید با آموزش بیشتر، حساسیت های لازم در خصوص خطرات و پیامدهای شنا در مکان های ناامن را در مردم ایجاد کرد تا شاهد حوادث تلخ غرق شدگی نباشیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی و تقویت دانش و آگاهی مردم در راستای کاهش مخاطرات در استان از اهداف این پویش ملی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: مربیان جمعیت هلال‌ احمر استان با ارائه آموزش‌ های همگانی با هدف کاهش قربانیان ناشی از غرق شدگی، تبلیغات محیطی، آگاه سازی و اخطار در نقاط پرتردد، اماکن و معابر عمومی، حاشیه رودخانه ها، استخرها و سدها و همچنین اطلاع رسانی و ارائه آموزش ها در فضاهای مجازی در اجرای این پویش سهیم هستند.

تیم درمان هلال‌احمر زنجان به کربلا اعزام شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر این استان برای ارائه خدمات درمانی در درمانگاه تخصصی سطح ۲ به کربلا اعزام شدند.

هاشمی در حاشیه اعزام این تیم در جمع خبرنگاران افزود: تیم بهداشت و درمان هلال احمر استان برای ارائه خدمات درمانی در درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال احمر در عمود ۹۳۳ به کربلا در کشور عراق اعزام شدند.
وی تاکید کرد: این تیم متشکل از ۴۲ پزشک متخصص قلب، داخلی، اطفال، زنان، پزشک عمومی، پرستار، پیرا پزشک، تکنسین فوریت های پزشکی، ماما، و نجاتگر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: این تیم در درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال احمر این استان در عمود ۹۳۳ به صورت شبانه روزی تاپایان مراسم اربعین حسینی به زائران خدمات ارائه خواهند داد.
هاشمی خاطرنشان کرد: همه امکانات این درمانگاه توسط هلال احمر استان زنجان تدارک دیده شده و با ۱۰ دستگاه خودرو اعم از آمبولانس، خودروی کمک‌ دار و ترابری سبک و سنگین، تریلی و کامیونت در کشور عراق مستقر شده است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز پنج تیم عملیاتی امداد به کشور عراق اعزام و تا پایان مراسم اربعین حسینی خدمات ارائه خواهند داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان امسال برای دومین سال متوالی به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha