۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85567747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوخت و دام بیشترین قاچاق‌های کشف شده در گراش فارس

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85567747
سوخت و دام بیشترین قاچاق‌های کشف شده در گراش فارس

شیراز – ایرنا - فرماندار گراش استان فارس گفت: از ابتدای ۱۴۰۳ تا کنون، ۴۰ پرونده قاچاق در این شهرستان کشف شده که بیشترین تعداد آن مربوط به سوخت، دام و کالا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود طاهرزاده چهارشنبه در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گراش افزود: ارزش ریالی ۴۰ پرونده کشف کالای قاچاق که سال جاری در این شهرستان تشکیل شده، نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: جنوب فارس، منطقه‌ای تجاری و اقتصاد محور است و شهرستان گراش با توجه به اینکه در مسیر ترانزیتی عسلویه- لامرد- لار- بندرعباس قرار دارد از این نظر اهمیت بالایی دارد و باید از قاچاق کالا پیشگیری و مراقبت کرد.

فرماندار گراش اظهار کرد: هم افزایی و تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اثر گذار و ضروری است چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق عمل کند.

طاهرزاده گفت: دولت برای شفاف سازی ورود و خروج کالا و نظارت بر آن مصمم است اما به تنهایی قادر به جلوگیری از قاچاق کالا و ارز نیست و نیاز به مشارکت مردم دارد.

سوخت و دام بیشترین قاچاق‌های کشف شده در گراش فارس

وی افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از عواقب کالای قاچاق، یکی از راهکارهای موثر برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و مسئولان باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

طاهرزاده اظهار کرد: کالای قاچاق مهم ترین آسیب را به تولید و اشتغال می‌زند و یکی از معضلاتی است که اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

گراش از شهرستان‌های جنوبی فارس است و ۳۵۸ کیلومتر تا شیراز فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha