وزیر پیشنهادی نیرو به مسائل کلیدی صنعت آب و برق اشراف کامل دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین و میان‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: «عباس علی‌آبادی» وزیر پیشنهادی نیرو به مسائل صنعت آب و برق اشراف دارد.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «اسماعیل سیاوشی» درباره معرفی عباس علی‌آبادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو افزود: وزیر پیشنهادی نیرو روز گذشته در مجلس حضور یافت و به پرسش‌های نمایندگان در حوزه صنعت آب و برق پاسخ داد.

وی گفت: معتقدم علی‌آبادی به مسائل کلیدی صنعت آب و برق اشراف کامل دارد و بر وظیفه‌ای که قرار است به او محول شود مسلط است.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق اجرای و مدیریتی علی‌آبادی در صنعت آب و برق، ادامه‌داد: وزیر پیشنهادی نیرو در سال‌های گذشته در وزارت نیرو به‌عنوان معاون فعالیت کرده است و سال‌ها نیز به‌عنوان مدیرعامل شرکت مپنا که در حوزه توسعه و تولید صنایع نیروگاهی فعال است، حضور داشته و از همین رو از تجارب ارزنده‌ای برای این وزارتخانه برخوردار است.

سیاوشی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر صنعت برق کشور با مشکل ناترازی میان تولید و مصرف برق روبه‌رو است که این چالش بزرگ را باید از طریق افزایش ظرفیت نیروگاهی، ارتقای بهره‌وری و مدیریت عادلانه مصرف برطرف کرد و امیدواریم علی‌آبادی در دوره وزارت خود در رفع ناترازی صنعت برق موفق باشد.

وی به سوابق علی‌آبادی در حوزه مدیریت منابع آب اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی نیرو سال‌ها به‌عنوان مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران فعالیت کرده است و در کارنامه مدیریتی وی احداث و راه‌اندازی چندین سد نیز دیده می‌شود که این موارد اثبات می‌کند که وی نسبت به مسائل حوزه آب نیز از تسلط و تجربه کافی برخوردار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شخصیت مدیریتی و سیاسی علی‌آبادی، خاطرنشان‌کرد: ارزیابی من این است که چهره سیاسی میانه‌رو و بی حاشیه علی‌آبادی در حوزه سیاست و تعامل خوب او با جناح‌های مختلف سیاسی در کنار سوابق مدیریتی و اشراف او به مسائل آب و برق، در توفیق بیشتر او در دوره وزارت نقش موثری داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha