کلینیک سیار اهدایی سفارت ژاپن در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- دومین دستگاه کلینیک‌سیار (Mobile Clinic) کشور با حمایت مالی سفارت ژاپن و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، در مرکز بهداشت شماره ۲ مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه در این مراسم و بازدید «صادق لواسانی» نماینده سفارت ژاپن از این کلینیک به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه کلینیک سیار با هدف حمایت از نظام درمان و بهداشت کشور و ارتقای سلامت بخش محروم حاشیه شهر مشهد به این دانشگاه اهدا شده است.

دکتر زهرا نهبندانی با بیان اینکه هزینه خرید این دستگاه کلینیک سیار از سوی سفارت ژاپن پرداخت شده و خرید آن توسط سازمان «ریلیف اینترنشنال» صورت گرفته است، بیان کرد: این کلینیک سیار شامل تجهیزات پزشکی برای تشخیص‌های اولیه و تجهیزات احیاء برای موارد اورژانسی بوده که برای خرید و تامین تجهیزات آن ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: نخستین دستگاه کلینیک سیار اهدایی، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در زاهدان به بهره‌برداری رسیده است.

رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این کلینیک سیار خدماتی همچون ویزیت بیماران، خدمات به گروه‌های سنی مختلف، غربالگری بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشار خون و دیابت، غربالگری بیماری‌های واگیر از جمله مالاریا، سل، سالک، تب دنگی، بیماری‌های منتقله از آب و غذا و غیره ارائه می‌شود.

وی افزود: در این کلینیک سیار تیمی متشکل از یک پزشک، پرستار، ماما و مراقب سلامت زن و یک کارشناس ناظر بیماری‌های مرد، مستقر هستند که خدمات بهداشتی را به مراجعان ارائه می‌کنند.

نهبندانی گفت: در شهر مشهد، مهاجران بسیاری از کشورهای همسایه به ویژه کشور افغانستان سکونت دارند که اهدای کلینیک‌های سیار می‌تواند فرصت مناسبی برای انجام مراقبت‌های بهداشتی اولیه در محل‌های اسکان مهاجران و اتباع، برای حفظ سلامت این گروه و همچنین حفظ سلامت جمعیت ایرانی باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha