۱۱۰ اصفهانی در غربت اسارت به شهادت رسیدند

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85567794
۱۱۰ اصفهانی در غربت اسارت به شهادت رسیدند

اصفهان – ایرنا - سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان گفت: ۱۱۰ نفر از مجموع شهدای والامقام این استان در دورانی که در اسارت دشمن بودند مظلومانه به شهادت رسیدند.

محمد انصاری‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیکر مطهر ۲۱ تن از این شهدای غریب در اسارت در گلستان شهدای اصفهان مدفون است و باقی در گلزارهای شهدای شهرهای مختلف استان آرمیده‌اند،.

وی اظهار داشت: این شهدا در دفاع علیه دشمن بعثی و همچنین غائله‌ کردستان به اسارت دشمن در آمده و پس از تحمل شکنجه‌های بسیاربه شهادت رسیدند.

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان افزود: چند سالی پیکرهای مطهر این شهدا در عراق و همچنین در کردستان عراق مدفون بود که پس از بررسی و جستجو و با همکاری آزادگان، توسط کمیته مفقودین وسایر سازمان‌های ذیربط به کشور منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: بمنظور بزرگداشت یاد و خاطره این شهدا، نخستین اجلاسیه‌ی کنگره‌ شهدای «غریب در اسارت» استان اصفهان فردا، پنج شنبه، در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

انصاری‌پور افزود: در این مراسم که در آستانه ۲۶ مرداد و سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار می‌شود، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی پیش‌بینی شده که محوریت اجرای این برنامه‌ها به عهده‌ ستادی متشکل از آزادگان سرافراز اصفهان است.

وی، از همه خانواده شهدا بویژه خانواده مکرم شهدای غریب در اسارت استان و همچنین آزادگان، ایثارگران و عموم مردم استان برای حضور در کنگره شهدای غریب در اسارت دعوت کرد.

سرپرست اداره مل بنیاد شهید، تهیه زندگینامه و وصیت نامه این شهیدان و رونمایی از تمبر اختصاصی ویژه‌ شهدای غریب در اسارت را از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری این اجلاسیه عنوان کرد و گفت: این اجلاسیه ذیل برنامه‌های کنگره‌ بیست و چهار هزار شهید استان اصفهان قرار گرفته است و پرچم یادبود و منقش به نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نام شهدای غریب در اسارت، به خانواده‌ی معظم این شهیدان تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مردم استان اصفهان در دورران انقلاب و دفاع مقدش ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha