۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85567799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد روسیه از متحدان غربی اوکراین به دلیل سکوت در برابر تهاجم به «کورسک»

تهران- ایرنا- نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست غیررسمی شورای امنیت خطاب به متحدان غربی اوکراین از آنها به دلیل سکوت در برابر جنایات کی‌یف در حمله به کورسک انتقاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، روسیه دیروز سه شنبه در سازمان ملل متحد از متحدان غربی اوکراین به دلیل محکوم نکردن تهاجم کی‌یف به منطقه کورسک انتقاد و اعلام کرد که اوکراین در حمله به این منطقه غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

متحدان اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، فرانسه و بریتانیا در یک گردهمایی غیررسمی که توسط روسیه برگزار شد، بر حمایت خود از کی‌یف تاکید کردند و هیچ اشاره ای به حمله کورسک نکردند.

کلمن پونیکوار دیپلمات ارشد اسلوونیایی نیز در واکنش به اظهارات روسیه گفت: ما متجاوز را قربانی نخواهیم شناخت.

رویترز در ادامه به حمله روز ۶ اوت (۱۶ مرداد) اوکراین به کورسک در غرب روسیه اشاره کرده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آن را «اقدام تحریک آمیز بزرگ » خواند و محکوم کرد.

حامیان غربی اوکراین نیز می گویند که به دنبال جلوگیری از تشدید جنگ و رویارویی مستقیم روسیه با ائتلاف نظامی ناتو هستند و هیچ هشدار قبلی در مورد حمله اوکراین به داخل خاک روسیه نداشته اند.

دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل، در نشست شورا گفت: ما حتی یک کلمه محکومیت این اقدامات را از طرف حامیان غربی رژیم کی‌یف که همچنان بر جنایات نفرت انگیز دست نشانده خود سرپوش می گذارند، نشنیده ایم.

دیپلمات های آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی در واکنش به مقام روس در جریان این نشست غیررسمی شورا و در واکنش به اظهارات مقام روس، اتهاماتی را علیه روسیه در مورد نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر در اوکراین فهرست کردند.

کیلب پاین دیپلمات آمریکایی خطاب به روسیه مدعی شد: جای هیچ سوالی نیست که کدام کشور جنایات مستند متعددی از جمله جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را در قلمرو اوکراین مرتکب شده است. آن کشور روسیه است.

کلاریس پائولینی دیپلمات فرانسوی گفت که فرانسه به حمایت از حاکمیت مستقل و تمامیت ارضی اوکراین در مرزهای شناخته شده بین المللی ادامه می دهد.

کیت جونز دیپلمات بریتانیایی نیز گفت: «ما هرگز در حمایت خود از اوکراین تا زمان برقراری کامل صلح عادلانه و پایدار بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی کوتاهی نخواهیم کرد».

از سوی دیگر دیپلمات های سوریه، بلاروس و کره شمالی در این نشست از روسیه حمایت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha