تعاملات صالحی امیری، به تقویت بخش خصوصی گردشگری کمک می‌کند / او مدیری فرهنگ‌مدار است

تهران- ایرنا- رئیس جامعه هتل‌داران، «سیدرضا صالحی» وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را مدیری با دیدگاه اقتصادمحور و فرهنگ‌مدار دانست و گفت: روابط و تعاملات او با دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی، به تقویت بخش خصوصی در حوزه گردشگری کمک می‌کند.

جمشید حمزه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: با توجه با سابقه و توان مدیریتی، و تجربه وزارت، صالحی‌امیری را گزینه مناسبی برای وزارت میراث فرهنگی می‌بینم زیرا روابط و تعاملاتی که با دولت و دستگاه‌های اجرایی دارد، می‌تواند در توسعه و رونق صنعت گردشگری موثر باشد.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک دستگاه فرابخشی است و نیاز دارد با همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی تعامل داشته باشد، که با ویژگی هایی که از صالحی امیری سراغ دارم او می تواند این هماهنگی را ایجاد کند.

تعاملات صالحی امیری، به تقویت بخش خصوصی گردشگری کمک می‌کند / او مدیری فرهنگ‌مدار است
جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتل‌داران

از مدیران تخصصی در بدنه وزارت میراث‌فرهنگی استفاده شود

حمزه‌زاده درباره انتظارات حوزه گردشگری از وزیر پیشنهادی گفت: انتظار داریم صالحی‌امیری در معاونت های تخصصی به ویژه حوزه گردشگری و البته مدیران صفی در استانها از مدیران تخصصی و با سابقه و مدیرانی که در ساختار وزارتخانه هستند، استفاده کند؛ افرادی که صاحب تجربه هستند و از این حوزه آشنایی و شناخت کافی دارند.

وی همچنین تاکید کرد: از وزیر پیشنهادی می‌خواهیم که به دیدگاه تشکل‌ها و بخش خصوصی در حوزه گردشگری توجه و عنایت داشته باشد؛ فلسفه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خدمت به مردم و بخش خصوصی است و لازم است نظرات فعالان این حوزه را بگیرد تا کارها روان‌تر پیش رود.

تعاملات صالحی امیری، به تقویت بخش خصوصی گردشگری کمک می‌کند / او مدیری فرهنگ‌مدار است

صالحی‌امیری اقتصاد گردشگری را می‌شناسد

حمزه‌زاده گفت: در برنامه هفتم توسعه بر تقویت تشکل‌های حرفه‌ای و تفویض اختیارات به اصناف تاکید شده است؛ گردشگری ماهیت فرهنگی و اقتصادی دارد که صالحی‌امیری، علاوه بر اینکه مدیری فرهنگی و با راهبرد فرهنگ‌مدار و شناخته شده است، همچنین با توجه به ضرورت تسلط بر مسائل اقتصادی در حوزه گردشگری، فردی کاملا آشنا با این حوزه است.

رئیس جامعه هتل‌داران افزود: با توجه به ارتباط‌های خوبی که آقای صالحی‌امیری با رئیس جمهوری و دیگر اعضای کابینه و دستگاه‌ها دارد، این تعاملات خیلی می‌تواند به ما بخش خصوصی صنعت گردشگری کمک کند.

تعاملات صالحی امیری، به تقویت بخش خصوصی گردشگری کمک می‌کند / او مدیری فرهنگ‌مدار است
سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه - ۲۱ مرداد- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، و در میان ۱۹ وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهاد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha