پرداخت مطالبات پرستاران آغاز شد/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

تهران-ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وچهارم مرداد به ماماها اولویت نظام سلامت،ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای همه بازنشستگان،بسته شدن پرونده اعتراضات رتبه‌بندی،انتشار کارنامه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان،خدمت‌رسانی ۱۶۱موکب درمانی به زوار اربعین،دریافت وام‌های یارانه‌ای در پوشش فعالیت‌های محیط‌زیستی،تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان و آغاز پرداخت مطالبات پرستاران پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

آغاز طرح نظارتی ویژه اربعین در تعزیرات حکومتی

 معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز طرح نظارتی ویژه در این سازمان خبر داد و گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های نظارتی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی از جمله اهداف اصلی این طرح است.

سیداحد یوزباشی اظهار داشت: با فرارسیدن ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) سازمان تعزیرات حکومتی برای تسهیل در اجرای هرچه با شکوه تر مراسم اربعین و ارائه خدمات مطلوب مانند سال‌های گذشته طرح نظارتی ویژه اربعین را آغاز کرد.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی با نظارت بر پایانه های مسافری اعم از هوایی، جاده‌ای و ریلی، مراکز اقامتی، بهداشتی، رفاهی، پاکینگ ها، تعمیرگاه‌ها و پایگاه‌های خدماتی در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی اربعین برای هماهنگی و هم افزایی با دستگاه های نظارتی سعی در تسهیل ارائه مطلوب و اجرای هرچه با شکوه تر مراسم اربعین حسینی دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت مطالبات پرستاران آغاز شد

 رئیس سازمان نظام پرستاری کشور از آغاز پرداخت مطالبات پرستاران از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

احمد نجاتیان  در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: مطالبات پرستاران از سوی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: میزان تأخیر در پرداخت معوقات پرستاری در کشور، ۸ ماه است که در حال برطرف شدن است و امیدواریم در دولت چهاردهم به سلامت نگاه ویژه ای شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دولت چهاردهم طلسم اجرای قانون معلولان را بشکند

مدیر کمپین معلولان گفت: امید است که دولت چهاردهم طلسم عدم اجرای درست و کامل قانون حمایت از معلولان را بشکند و بتواند نقطه عطفی در تاریخ معلولان ایجاد کند و نامش در تاریخ به عنوان رئیس جمهوری که برای ارتقای کیفیت زندگی معلولان و قانون را اجرایی کرده، جاودانه بماند.

بهروز مروتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور قبلا در تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نقش داشته است ما به دولت چهاردهم برای حمایت از معلولان خیلی امیدواریم.

وی ادامه داد: از آنجا که رئیس جمهور در برنامه‌های تبلیغاتی خود نیز طرح های خوب و کاملی نوشته بودند امیدواریم به این تعهدات پایبند باشند و قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را اجرایی کنند. ما عدالت و محرومیت زدایی موجود در این برنامه ها را باور کردیم و به آن امیدواریم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

سلامت پزشکی مردم نباید از طریق فروش اینترنتی دارو به خطر بیافتد

رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه سلامت پزشکی مردم نباید از طریق فروش اینترنتی دارو به خطر بیافتد، گفت: پرونده پزشکی مردم نباید بر اثر سهل‌انگاری دست کسانی بیفتد که مصالح مردم را در نظر نمی‌گیرند و صلاحیت این کار را ندارند.

شهرام کلانتری در گشایش چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، افزود: نیاز به یک برنامه جامع راهبردی برای حوزه دارو نیاز داریم اما این برنامه وجود ندارد و این موضوع باید توسط وزارت بهداشت دولت چهاردهم رفع شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در حوزه دارو، اظهار داشت: ۳۲ هزار داروساز در کشور داریم که ۲۶ هزار نفر از آن‌ها به عنوان فعالان حوزه خدمت، عضو انجمن داروسازان ایران هستند. این جمعیت بعد از پزشکان عمومی، بزرگترین گروه ارائه‌دهنده خدمات در جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

نرخ باروری به ۱.۶ رسید/ماماها اولویت نظام سلامت در دولت چهاردهم

رئیس انجمن مامایی ایران با بیان اینکه ۱.۶ میزان نرخ باروری در کشور است، گفت: از دولت چهاردهم و وزیر بهداشت آینده انتظار می‌رود تا محور اصلی شبکه بهداشت بر اساس ارایه خدمات توسط ماماها استوار باشد.

ناهید خداکرمی در حاشیه پنجمین کنگره سلامت زنان و خانواده با اولویت بر جمعیت و فرزندآوری که در مرکز همایشهای بیمارستان میلاد برگزار شد با بیان اینکه با اجرای طرح جوانی جمعیت هنوز سرعت باروری افزایش نیافته است، افزود: از سال ۹۰ با ابلاغ سیاست های جمعیتی هنوز نتوانستیم افزایش باروری داشته باشیم و اگر مقداری رشد در این زمینه داشتیم مربوط به زوجین دهه ۶۰ است که ممکن است در سالهای آینده متوقف شود.

وی با بیان اینکه در قانون جوانی جمعیت و سلامت خانواده ماموریت همه دستگاه‌ها شفاف مشخص شده و وزارت بهداشت به تنهایی در این زمینه وظیفه ندارد، اظهار داشت: اکنون با ایجاد تغییرات در حوزه شبکه بهداشت بسته های خدمتی پیش بارداری، بارداری و زایمان به حاشیه رانده شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

متناسب‌سازی باید برای همه بازنشستگان اجرا شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعتقاد ما بر این است که متناسب‌سازی باید برای همه گروه‌های بازنشستگان اعم از حداقل‌بگیران و سایر سطوح اجرایی شود.

میرهاشم موسوی در گفت و گویی با اشاره به اینکه در هفته جاری کارگروه مشترکی را با کانون عالی بازنشستگان، برای تعیین نحوه اجرا، احکام، شرایط مالی و سایر شرایط تشکیل دادیم که باید کار را سرعت بدهیم، اظهار داشت: البته منابع ما محدود است ولی آنچه در قانون آمده باید انجام بدهیم تا حداقل بخشی از مطالبه بحق بازنشستگان در خصوص معیشت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه فرآیند همسان‌سازی در تأمین‌اجتماعی آغاز شده است، اظهار داشت: پیش از این در دو دوره متناسب‌سازی مستمری انجام شده است. در این دوره هم وقتی تأمین‌اجتماعی، علی‌الحساب همسان‌سازی را مطابق مصوبه دولت پرداخت کرد؛ به معنای آغاز این فرایند است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

پرونده اعتراضات رتبه‌بندی بسته شد/تبدیل وضعیت معلمان خریدخدمت سیستان و بلوچستان

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: سال گذشته از بین معلمان شاغل، ۵۷۲ هزار نفر به رتبه خود معترض بودند و قبل از پایان اسفند ۱۴۰۲ به اعتراضات آنها رسیدگی شد و ۳۸۰ هزار نفر افزایش رتبه داشتند و اکنون پرونده اعتراضات بسته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، علی فرهادی در نشست خبری اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش از دریای طوفانی به ساحل آرامش رسیده است و آماده بازگشایی مدارس در مهرماه هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود، درباره تغییرات در تخصیص منابع مالی آموزش و پرورش گفت: در شهریور ماه گذشته شرایط به نحوی بود که حق‌التدریس معلمان را از اسفند ۱۴۰۱ بدهکار بودیم اما اکنون هیچ بدهی نداریم و پرداخت حق التدریس از امسال به صورت ماهانه و منظم شده‌است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

باید و نبایدهای یک بخشنامه؛ آیا اجبار معلمان به ادامه خدمت قانونی است

کمبود معلم موضوعی است که از سال‌ها قبل زنگ خطر آن به صدا درآمد و مسئولان نظام آموزشی اعلام کرده بودند که سونامی این بحران تا سال ۱۴۰۴ گریبان وزارت آموزش و پرورش را می‌گیرد.

سال ۱۳۹۶ زمزمه کمبود معلم برای سال های آینده مطرح شد و مسئولان وقت، بازنشستگی ۳۰۰ هزار معلم تا پایان سال ۱۳۹۹ را یک چالش اساسی برای وزارت آموزش و پرورش دانستند و ادامه این روند و در نهایت جدا شدن ۳۰۰ هزار معلم دیگر از بدنه این وزارتخانه تا سال ۱۴۰۴ از دیگر اتفاقاتی بود که اعلام شد با وقوع آن، دست دستگاه تعلیم و تربیت در امر آموزش خالی می ماند.

در همان زمان این هشدار هم داده شد که تامین نیروهای مورد نیاز از طریق ماده ۲۸ قانون و مجوزهای مجلس و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی نیز مرهم مقطعی است و چاره درمان واقعی نیست و جلوی حجم زیادی از بازنشستگان را نمی توان گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی برای همکاری با ظفرقندی

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در نامه‌ای به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی این نهاد علمی برای مشاوره، همفکری و همکاری با وی در حوزه های مرتبط با نظام سلامت را اعلام کرد.

علیرضا مرندی در نامه ای به محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، ضمن اعلام آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی برای مشاوره و همکاری و همفکری در خصوص موضوعات مرتبط با سلامت، موفقیت وی را در ماموریت مهم واگذار شده (وزارت بهداشت) و خدمت به مردم ایران از خداوند متعال خواستار شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

کارنامه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان برای پذیرش در آموزش عالی منتشر شد

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرد: کارنامه سوابق تحصیلی ملاک عمل در پذیرش آموزش عالی برای رشته محل‌های با آزمون سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد: «کارنامه سوابق تحصیلی ملاک عمل در پذیرش آموزش عالی» برای رشته محل‌های با آزمون سال ۱۴۰۳ از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.ir و از بخش آزمون سراسری قابل مشاهده است؛ در این زمینه ضروری است داوطلبان نسبت به موارد زیر توجه لازم را داشته باشند:

۱. کارنامه سوابق تحصیلی شامل پنج نمره کل به تفکیک گروه‌های آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم‌تجربی و علوم‌انسانی) و گروه‌های آزمایشی غیراصلی (زبان‌های خارجی و هنر) است؛ از میان این نمرات، صرفاً نمره کل مربوط به گروه یا گروه‌های آزمایشی انتخابی ملاک عمل رتبه‌بندی خواهد بود. بخش دیگری از این کارنامه شامل تمامی نمرات خام (نتایج آزمون‌های نهایی) کسب شده توسط داوطلب است که از میان آن‌ها، صرفاً نمرات دروس مؤثر هریک از گروه‌های آزمایشی ملاک عمل محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی می‌باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

سخنگوی ستاد انتخاباتی جلیلی: رای قاطع مجلس به ظفرقندی ضروری است

سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر اهمیت رای اعتماد قاطع به محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

در بیانیه شهرام یزدانی آمده است: نیل به اهداف عالی نظام سلامت مانند اثربخشی و کیفیت سیاستگذاری، تولیت واحد و موثر سلامت، نظام مراقبت های اولیه سلامت فراگیر و موثر، شفاف سازی حدود تکلیفی دولت در ارایه خدمات سلامت، مشارکت مالی عادلانه آحاد جامعه در تامین منابع نظام سلامت، عدم تحمیل هزینه های کمرشکن خدمات سلامت به خانواده ها، بهینه سازی پیامدهای سلامت با توجه به محدودیت منابع مالی نظام سلامت، کاهش بار قابل انتساب بیماری ها به عوامل خطرزای سلامت، سبک زندگی سالم، سرمایه اجتماعی بالا به عنوان مبنای سلامت اجتماعی، فرهنگ سلامت غنی، هرم جمعیتی بهینه و انسان سالم در بستر زیست بوم سالم مستلزم اصلاحاتی وسیع و بنیادین در نظام سلامت و نظامات مرتبط کشور است.

بخشی از این اهداف به واسطه اِعمال حاکمیت درون بخشی محقق می گردد و بخش بزرگتری از آن از طریق رهبری بین بخشی قابل تحقق می باشد؛ بطور قطع این اصلاحات وسیع تنها در حضور یک وزیر قوی و با صلاحیت های رهبری بالا در راس نظام سلامت میسر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

بیماری‌های زمینه‌ و کهولت سن، دلیل مصدومیت زائران اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه بیشتر زائران در مسیر پیاده روی اربعین از سلامت برخوردارند، گفت: درصد کمی از زائران که مسن بوده و یا بیماری زمینه‌ای دارند، در این سفر معنوی دچار مصدومیت شدند.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که ۷۷۳ نفر در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ مرداد ماه از خدمات امدادی هلال‌ احمر بهرمند شدند، گفت: در این مدت ۲۷ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۷ نفر از کشور عراق به قرارگاه های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: در این بین ۹ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم شدند که سه نفر از آنان با استفاده از تجهیزات نجات، از خودرو حادثه دیده بیرون آورده شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

خدمت‌رسانی ۱۶۱ موکب درمانی به زوار اربعین

دبیر قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی گفت: بنابر ارائه هرچه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی، ۱۶۱ موکب در حوزه سلامت (عمومی، تخصصی و فوق تخصصی) در ایران و عراق به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

صابر جباری افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی در راستای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی به ویژه در حوزه سلامت تدابیر و برنامه‌های بسیاری را در نظر گرفته است؛ به همین منظور، ۲۹ استان از کشور ایران در این امر فعال و به خدمات رسانی مشغول هستند. همچنین بنابر ارائه هرچه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی، ۱۶۱ موکب در حوزه سلامت (عمومی، تخصصی و فوق تخصصی) در ایران و عراق به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ارتقاء سلامت و بهداشت برای شرکت کنندگان در راهپیمائی عظیم اربعین حسینی امری ضروری تلقی می‌شود، از ۱۶۱ موکب برپا شده، ۳۵ موکب در ایران و مرزهای ایران در مسیر راهپیمایی مستقر هستند ضمن اینکه ۱۲۵ موکب نیز در عراق مستقر است تا پزشکان در صورت نیاز به امدادرسانی به زوار اربعین حسینی بپردازند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

دریافت وام‌های یارانه‌ای در پوشش فعالیت‌های محیط‌زیستی

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: در گذشته بخشی از منابع صندوق در قالب وام‌های یارانه‌ای به فعالیت‌هایی تخصیص پیدا کرده که اولویت‌های محیط‌زیستی در آن‌جا تنها یک پوشش برای بهره‌‎مندی از منابع ارزان بود که در صدد رفع رویه‌های غلط هستیم.

علی عبدی‌زاده در رابطه با اینکه تاکنون چه اندازه از تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق ملی محیط زیست، به هدف رسیده است افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد به رغم اینکه صندوق در سال‌های گذشته یارانه‌های متنوعی به متقاضیان داده، اما متاسفانه بخشی از منابع صندوق به فعالیت‌هایی تخصیص پیدا کرده که اولویت‌های محیط زیستی در آن‌جا تنها یک پوشش برای بهره‌‎مندی از منابع ارزان بوده است.

وی اظهار داشت: اینکه در دوران کرونا، متقاضیانی داشتیم که برای توسعه کسب‌وکار خود از محل صندوق ملی محیط زیست، وام با یارانه قابل توجه دریافت کرده‌اند قابل تأمل است و مسئولیت نظارتی ما را سنگین‌تر می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

پنج میلیون دینار و یکسال حبس جریمه حمل مواد مخدر به عراق

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از انهدام سه باند و شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: جریمه حمل انواع مواد مخدر به عراق پنج میلیون دینار و یک سال حبس است.

سردار ایرج کاکاوند در نشست خبری اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و کشف سرشبکه های قاچاق و ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان است.

وی با بیان اینکه ضربه به بنیان‌های مالی مهم‌ترین اقدام در نابودی کل شبکه‌های قاچاق و واردات مخدر است، افزود: خوشبختانه طی روزهای اخیر سه شبکه وسیع و بزرگ مواد مخدر در کشور شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به ضربه مالی هزار میلیارد تومانی به این سه باند منهدم شده گفت: این شبکه ها به صورت کاملا سازمان یافته و مسلحانه از مرزهای شرقی کشور مواد مخدر را وارد کشور کرده و حتی به کشورهای دیگر نیز ترانزیت می کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

فعالیت ۳۶ داروخانه در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو از ارائه خدمت ۳۶ داروخانه در مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، فرشته میرزازاده افزود: ۱۵ داروخانه به صورت شبانه‌روزی و ۲۱ داروخانه نیز به صورت عادی به زائران حسینی طی مراسم اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند. این داروخانه‌ها در فواصل مشخص و از فاصله‌های ۱۰ کیلومتر و بیشتر به زائران حسینی ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی داروخانه‌ها به صورت صحرایی احداث شده‌اند و برخی در مراکز درمانی مستقر هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/فقط نمره کتبی در کنکور تاثیر دارد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: شایعه تصحیح برگه‌های امتحانی توسط افراد غیرمعلم از جمله نیروی‌های بسیج محلات یک شوخی بزرگ است زیرا ابلاغ تصحیح برای معلمان باید مورد تأیید گروه‌های آموزشی قرار گیرد.

محسن زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی توسط معلمان غیرمرتبط یا حتی نیروهایی خارج از آموزش و پرورش اظهار کرد: ابلاغ تصحیح برای معلمان باید مورد تأیید گروه‌های آموزشی قرار بگیرد. معلمان خبره در هر استان عضو گروه‌های آموزشی هستند که آنها ابلاغ تصحیح برای معلمان را تأیید می‌کنند.

وی افزود: ممکن است معلمی که مدرک ادبیات دارد و آن را تدریس می‌کند، در ساعات غیرموظف دروس دیگری چون دینی و عربی را هم تدریس کند که چنین فردی با تشخیص و تأیید گروه‌های آموزشی می تواند برگه‌های امتحان عربی و دینی را تصحیح کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

نمره قبولی نهادهای حقوقی به وزیر پیشنهادی دادگستری

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به سابقه طولانی و تجربیات «امین حسین رحیمی» در قوای سه‌گانه، گفت: وزیر پیشنهادی دادگستری در ارتباط با نهادهای حقوقی نمره قبولی گرفته است.

بهنام حبیب‌زاده‌مومن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اصل ۱۶۰ قانون اساسی اظهار داشت: پیشنهاد آقای رحیمی برای وزارت دادگستری یعنی این که وی در سه سال وزارت خود در دولت سیزدهم مورد اقبال رئیس قوه قضاییه قرار گرفته و اهداف و آرمان‌های مد نظر قوه قضاییه را تامین کرده است.

مطابق اصل ۱۶۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وزیر دادگستری مسئولیت همه مسائل مربوط به روابط قوه قضاییه با قوه مجریه و قوه مقننه را بر عهده دارد و از میان کسانی که رئیس قوه قضاییه به رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌دهد انتخاب می‌شود. رئیس قوه قضاییه می‌تواند اختیارات تام مالی و اداری و نیز اختیارات استخدامی غیر قضات را به وزیر دادگستری تفویض کند. در این صورت وزیر دادگستری دارای همان اختیارات و وظایفی خواهد بود که در قوانین برای وزراء به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی پیش‌بینی می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

جابه‌جایی مجرمان دارای پابند الکترونیکی در کشور محدودیت ندارد

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: سامانه کنترل پابندهای الکترونیکی در سراسر کشور فعال است؛ از این‌رو جابه‌جایی مجرمان و سارقان دارای پابند در داخل کشور محدودیت ندارد و نیازمند اعلام قبلی نیست.

سردار محمد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا درباره جابه‌جایی و احتمال سرقت این سارقان در استان‌های دیگر، اظهار داشت: در همه استان‌ها، سامانه کنترل پابند الکترونیکی فعال است و تمامی تحرکات سارقان در سراسر نقاط کشور رصد و پایش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کنترل هوشمند سارقان دارای سابقه و حرفه‌ای در سراسر کشور عملیاتی شده است و در حال اجرای این موضوع برای همه سارقانی هستیم که مشمول پابند الکترونیک می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تکذیب تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان/ضرورت اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha