استاندار: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فرهنگ سازی، سرمایه‌گذاری و مشارکت خانواده‌ها در حوزه آموزش و پرورش، گفت: در حوزه زیرساخت‌ فضای‌های آموزشی بیش از ۶ هزار طرح ساخت کلاس در سطح استان در حال اجراست که بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کلاس به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، محمد کرمی در نشست شورای اداری فنوج با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیش برد اهداف نظام در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: فرمانداران به عنوان نماینده دولت در شهرستان‌ها در قبال نظام اسلامی مسوولیت دارند و باید اهداف نظام را پیش ببرند و کارها و مشکلات را پیگیری و مردم را در کانون مشارکت فعالیت‌ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان عدم پیشگیری است و درمان برای عده‌ای به محل کسب درآمد بیشتر تبدیل شده است، تاکید کرد: باید در بحث پیشگیری ورود کنیم تا کمترین مراجعه کننده برای درمان به مراکز درمانی و بهداشتی را داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم یادگیری بخشی از پیشگیری توسط دانش آموزان در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: دانش آموزان دارای تاثیرگذاری زیادی در جامعه هستند و در سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در حوزه اقتصاد دیجیتال آموزش داده شد و این دانش‌آموختگان ۵۰ شرکت راه‌اندازی کردند، که این امر نشان دهنده فهم و درک بالای دانش آموزان این استان است.

وی با بیان اینکه علم و فناوری‌ها در حال پیشرفت هستند باید محتوای آموزشی همگام با دنیا تغییر و برابر با نیاز جامع تدوین و تدریس شود، ادامه داد: آموزش و پرورش یک مجموعه عظیم راهبردی است و تمام دستگاه‌ها باید به این نهاد برای رسیدن به رسالت خودش کمک کنند.

کرمی با بیان اینکه جامعه‌ای موفق است که به دستورات اسلام عمل کند، بیان کرد: در اسلام کار، تلاش، کسب علم و تفکر عبادت است و این زیر بنای کار اقتصادی است و باید نگاه توحیدی دانش آموزان را قوی و با قرآن آشنا کنیم.

وی گفت: توانمندسازی معلمان بسیار مهم است و هرچه معلم توانمندتر باشد تاثیرگذاری آن بر دانش‌آموزان بیشتر و این نشان دهنده نقش اساسی و موثر معلمان در جامعه است، با کار تحقیقاتی و پژوهشی باید ذهن دانش آموزان را برای تولید فناوری‌های نوین فعال کنید.

استاندار: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

کمک ۱۵ هزار میلیارد ریالی خیران کشوری در حوزه مدرسه سازی/ فرهنگ مدرسه سازی باید در سیستان و بلوچستان نهادینه شود

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی برای زندگی بهتر مردم باید هر روز نوآوری داشته باشند و از توان و مشارکت مردم در طرح‌های عمرانی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته خیران کشوری ۱۵ هزار میلیارد ریالی در حوزه مدرسه سازی کمک کردند و این فرهنگ مدرسه سازی باید در استان نهادینه شود.

وی بیان کرد: کسانی که در این راه عاشقانه کمک می‌کنند، عاشق خداوند متعال هستند باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و به برکت خون شهدا امروز اسلام در دنیا سرافراز است.

کرمی با بیان اینکه سرور و سالار شهیدان با تمام وجود راز و رمز بندگی را به ما نشان داد، اظهار کرد: راه اسلام راه دلدادگی به خداوند متعال است و باید در راه احیا و گسترش فرهنگ اسلامی تلاش کنیم، بنابراین بحث اربعین فراتر از کار سازمانی است و باید همه در این راه قدم برداریم و با همراهی و همدلی یک کار خدایی انجام دهیم که یقیناً این اقدامات برای ما باقیات و صالحات خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha