۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85567873
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

دمای گیلان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85567873
دمای گیلان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی از فردا (پنجشنبه) تا یکشنبه هفته آینده در استان است که در این مدت دما به طور متوسط سه تا ۶ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس از فردا با نفوذ سامانه بارشی و تقویت ناپایداری، ابرناکی و مه آلودشدن هوا شاهد کاهش نسبی دما، وزش باد در بعضی مناطق شدید و برخی ساعات بارندگی و رعد و برق در مناطق مختلف گیلان خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی استان برای وضعیت آب و هوایی پیش‌رو بیان کرد: الگوهای هواشناسی حاکی از بروز آبگرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی جاده‌ها به ویژه محورهای کوهستانی، کاهش دید افقی، احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مدت در سطح استان است که ضرورت دارد با توجه به این وضعیت آب و هوایی تمهیدات لازم انجام شود.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: جمع‌آوری برنج درو شده، عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی مورد تاکید است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۱۴ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۳۴ درجه بیشترین دمای گیلان را به خود اختصاص داده اند، دمای فعلی رشت نیز ۲۹ درجه و رطوبت ۷۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد، مواج شدن دریا و صدور هشدار سطح نارنجی دریایی از ظهر فردا (پنجشنبه) تا ظهر شنبه هفته آینده اضافه کرد: دریا در این مدت با ارتفاع موج ۸۰ تا ۱۲۰ میلیمتر برای فعالیت‌های دریانوردی از جمله شنا و گردشگری مناسب نیست.

آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا نیمه ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha