طالبان: با اخراج آمریکا فضا برای رفاه و برادری ایجاد شد

تهران- ایرنا- مقام‌های ارشد حکومت سرپرست افغانستان در سومین سالگرد خروج آمریکا و متحدان از این کشور تاکید داشتند: با پایان یافتن اشغال غربی‌ها، پایگاه‌های قدرت از بین رفت و فضا برای توسعه، رفاه و برادری در افغانستان ایجاد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا حکومت سرپرست افغانستان در مراسم سومین سالگرد خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از پایگاه هوایی بگرام، اظهار داشت: مسئولیت همه ماست که برای استحکام نظام اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور تلاش کنیم.

وی افزود: برخلاف تصورات نادرست برخی، طالبان نظامی را در این کشور حاکم نساخته است، اما همه مردم افغان در فضایی امن و آرام به زندگی خود ادامه می‌دهند.

عبدالکبیر با بیان اینکه به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهیم و خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ما خواهان روابط خوب و دوستانه با همه کشورهای جهان هستیم.

سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله افغانستان هم ۲۴ مرداد را روزی تاریخی و مملو از خوشحالی برای مردم افغانستان دانست و تاکید کرد: ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی افزود: ما برای رهایی افغانستان از چنگال استعمارگران، جانفشانی‌های بسیاری کردیم و سرانجام به پیروزی رسیدیم.

حقانی از جامعه جهانی خواست که از فرصت مساعد استفاده بهینه کرده و راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش بگیرند.

طالبان: با اخراج آمریکا فضا برای رفاه و برادری ایجاد شد

عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا حکومت سرپرست افغانستان نیز تاکید کرد: اکنون در افغانستان نظام اسلامی حاکم و صدور فرمان عفو عمومی زمینه اخوت و برادری را میان مردم به ارمغان آورده است.

به گفته وی، طالبان با اقدامات موثر خود، گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت زندگی مردم برداشته است.

حنفی حمایت از ایتام و بیوه‌ها، ساماندهی وضعیت اجتماعی و توسعه زیرساخت‌ها را از جمله دستاوردهای مهم طالبان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: طالبان تلاش‌های جدی برای استحکام نظام اسلامی و از بین بردن هر نوع تعصب و تبعیض قومی، زبانی و سمتی در کشور آغاز کرده است.

خبرگزاری طلوع نیوز هم با انتشار تصاویری از مراسم سالگرد پیروزی طالبان و خروج آمریکا از افغانستان، نوشت: در سومین سالگرد خروج نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی از افغانستان، شهرهای این کشور، شاهد موج گسترده‌ای از احساسات ضدآمریکایی و ضداسرائیلی بود.

طالبان: با اخراج آمریکا فضا برای رفاه و برادری ایجاد شد

این خبرگزاری افزود: در بسیاری از شهرهای افغانستان، پرچم‌های فلسطین در کنار سایر نمادهای مقاومت در این تجمعات به اهتزاز درآمده است.

طلوع نیوز تاکید کرد: این رویداد نشان می‌دهد که خاطره تلخ اشغال افغانستان و حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی همچنان در اذهان مردم این کشور زنده است و احساسات ضدآمریکایی و ضداسرائیلی در افغانستان ریشه‌های عمیقی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha