۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85567935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ۶۰ هزار میلیارد ریال طرح در دزفول آماده اجرا است

دزفول - ایرنا - شهردار دزفول گفت: طرح‌های بزرگ عمرانی شهرداری دزفول با برآورد بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال آماده اجرا است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری دزفول، محمد عتاب اهوازی روز شنبه با اشاره به فعالیت ۱۵ ماهه خود به عنوان شهردار دزفول بیان کرد: شهرداری دزفول ۱۵ ماه پیش هیچ طرح عمرانی فعال و یا حتی تعریف شده آماده اجرایی نداشت به همین دلیل برای جبران این چالش بزرگ و انجام مطالعات، طراحی و تهیه اسناد فاز دوم طرح‌های عمرانی مورد نیاز، قراردادی بین شهرداری دزفول و شرکت مشاوره طرح جامع وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه از بزرگترین مهندسین مشاور طراحی کشور منعقد شد.

وی ادامه داد: مهندسان و کارشناسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه از سال گذشته در دزفول مستقر شدند و براساس نیاز شهر در حال طراحی و آماده سازی اسناد فاز دوم طرح‌های عمرانی هستند.

شهردار دزفول گفت: تعداد زیادی طرح نیمه تمام کوچک و متوسط در مناطق مختلف شهرداری دزفول وجود داشت که با تفویض اختیار به سازمان‌ها و مناطق، این طرح‌های نیمه تمام تکمیل شد و در سال جاری نیز اختیار انجام طرح‌های تا مبلغ ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال متناسب با سقف قراردادهای متوسط به طور کامل به مناطق و سازمان‌ها تفویض شد که انتظار می‌رود در سال جاری ۱۰ها طرح کوچک و متوسط در مناطق و سازمان‌های شهرداری دزفول اجرایی شود.

وی افزود: تکمیل بلوار خیبر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، لوله گذاری دفع آب‌های سطحی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال، اجرای فاز اول گذر صدرا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال، اجرای پارک دانشجو با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال، بازسازی کامل پارک فلاحت با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، طرح بام دزفول با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های در دستور کار معاونت عمرانی شهرداری دزفول است.

عتاب اهوازی بیان کرد: اصلاح هندسی جاده سردشت با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، ایجاد دسترسی شرقی و غربی گاومیش آباد با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، اجرای تراش و روکش آسفالت با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و اجرای بلوار کمربند شرق با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های در حال اجرای شهرداری دزفول است.

عملیات اجرایی شهرک بازیافت دزفول تا ۲ ماه آینده آغاز می‌شود

شهردار دزفول با اشاره به اجرای طرح بزرگ شهرک بازیافت دزفول با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال گفت: روزانه ۲۵۰ تن پسماند در دزفول جمع آوری و دفن می‌شود که عملیات اجرایی شهرک بازیافت دزفول تا ۲ ماه آینده آغاز و با بهره برداری از آن، روزانه ۱۲۵ تن زباله پردازش شده و سالانه ۵۰۰ میلیارد ریال به درآمدهای سازمان پسماند شهرداری دزفول افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: احداث گلخانه صنعتی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و کارگاه تولید مبلمان شهری با مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های در دست اقدام سازمان سیما و منظر شهرداری دزفول است که پیش بینی می‌شود پس از افتتاح در سال جاری ضمن تامین نیازهای شهر دزفول، درآمدزایی خوبی برای این سازمان نیز داشته باشند.

عتاب اهوازی اظهارکرد: خرید ۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز سازمان عمران شهرداری از شرکت هپکو از دیگر اقدامات مهم شهرداری دزفول است که این تجهیزات تا ۲ ماه آینده تحویل شهرداری می‌شود.

سه قرارداد شهرداری دزفول با بسیج سازندگی به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال

شهردار دزفول با اشاره به امضای سه قرارداد بزرگ میان شهرداری دزفول و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) گفت: قرارداد اول به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل تخصیص بودجه خاص ستاد اربعین دولت شهید جمهور برای طرح‌های عمرانی مرز چذابه است که عملیات اجرایی این طرح‌ها در مراحل نهایی قرار دارد.

وی ادامه داد: قرارداد دوم نیز به مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای اجرای نهضت آسفالت و روکش یک میلیون مترمربع آسفالت معابر اصلی دزفول به امضا رسیده که هم کانون با کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

عتاب اهوازی با بیان اینکه قرارداد سوم میان شهرداری و بسیج سازندگی سپاه خوزستان به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای بیش از ۲۰ طرح عمرانی به امضا رسیده است، گفت: پارک تپه چشمه، بوستان بعثت، اصلاح هندسی رودبند، احداث ۲۰ زمین ورزشی، پارک نوبهار، بلوار ۶۰ متری با الگوگیری از گذر چهارباغ اصفهان، طرح بزرگ دفع آب‌های سطحی نقاط بحرانی آبگیر، احداث پل عابر پیاده کوی پیام نور، بهسازی بخشی از بافت تاریخی، تکمیل آرامستان جدید، اصلاح هندسی مسیر گردشگری جنب پل‌های سبیلی، مسقف سازی ورزشگاه شهید سوداگر و همچنین چند اصلاح هندسی از جمله طرح‌هایی است که بر اساس این قرارداد اجرایی می‌شود.

شهردار دزفول با تاکید بر اینکه تعداد قابل توجهی املاک در ۲ سال گذشته به دارایی‌های شهرداری دزفول افزوده شده است، گفت: تامین مالی طرح‌های عمرانی قراردادهای بسیج سازندگی از بخشی از املاک شهرداری پیش بینی شده است که این مهم درصورت تایید نهایی هیات تطبیق و ابلاغ به شهرداری، طی چند ماه تمام این توافقات اجرایی و طرح‌ها فعال می‌شوند.

اصلاح طرح جامع و تفصیلی شهر دزفول پس از ۳۸ سال در دستورکار قرار گرفت

شهردار دزفول با بیان اینکه اصلاح طرح جامع و تفصیلی این شهر بعد از ۳۸ سال در دستورکار قرار گرفته است، اظهارکرد: حداکثر هر ۱۰ سال طرح جامع و تفصیلی شهرها باید بروز شود که به علت برخی مشکلات این مهم در شهر دزفول انجام نشده است و اکنون پس از چند دهه تاخیر، اصلاح طرح در فرآیند قانونی شروع شده و انتظار می‌رود با اصلاح طرح، مساحتی معادل بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی به شهر افزوده شود.

وی با اشاره به تعریف طرح‌های بزرگ عمرانی در شهرداری دزفول افزود: توافقی به ارزش حدود چهار هزار میلیارد ریال با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه صورت گرفته که لایحه آن برای انجام فرآیندهای قانونی به زودی به شورای شهر ارسال می‌شود.

عتاب اهوازی گفت: اجرای رینگ کمربندی کامل شهر در سه محور، تقاطع سه سطحی میدان مقاومت به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال استان، سه سطحی کردن تقاطع ۴۵ متری و شریعتی مطابق نظر مشاور ترافیک و احداث تقاطع غیر همسطح آیت الله قاضی(ره) از جمله طرح‌های عمرانی بزرگی است که اجرای آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم در حال برنامه ریزی است.

وی با اشاره به مذاکرات یک سال گذشته شهرداری با ارتش برای تملک نوار ساحلی غرب رودخانه دز(مقابل علی کله) افزود: طبق آخرین اظهارات مسئول حقوقی ارتش، امید است تا کمتر از سه ماه آینده جاده ساحلی به تملک شهرداری دزفول درآید که احداث جاده ساحلی به طول پنج کیلومتر و عرض ۷۰ متر و همچنین احداث پارک ساحلی به مساحت ۵۰ هکتار در مجاورت جاده ساحلی در دستور کار قرار خواهد گرفت که از جمله طرح‌های بزرگ شهر خواهد بود.

طرح‌های عمرانی معادل یک هزار میلیارد ریال برای کوی‌های مدرس و طالقانی دزفول در حال طراحی است

شهردار دزفول با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای توانمندسازی محلات کم برخوردار این شهر گفت: اجرای روکش آسفالت در منطقه زیباشهر به عنوان یکی از مطالبه‌های مهم این منطقه به در دستور کار قرار گرفت به طوریکه حجم آسفالت اجرا شده در این منطقه در این دوره بی‌سابقه بوده است.

وی رویکرد حمایتی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی را امیدبخش دانست و افزود: طرح‌های عمرانی معادل یک هزار میلیارد ریال نیز برای کوی‌های مدرس و طالقانی دزفول در حال طراحی است که مقرر شده ۵۰ درصد این مبلغ توسط نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و ۵۰ درصد دیگر توسط منابع داخلی شهرداری تامین شود که آسفالت، توسعه فضای سبز، احداث بوستان و تکمیل دال گذاری کانال مدرس اولویت این طرح‌ها است.

عتاب اهوازی با بیان اینکه عملکرد تفصیلی شهرداری دزفول به زودی برای شهروندان این شهر ارایه می‌شود، اظهارکرد: این طرح‌ها به طور قطع با استمرار حمایت مسوولان شهرستان و همچنین تلاش و پشتکار فرزندان دزفول در شهرداری در حال تحقق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha