«علی‌آبادی» به دلیل سوابق طولانی در صنعت برق، بهترین گزینه برای وزارت نیرو است

تهران- ایرنا- نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران گفت: «عباس علی‌آبادی» به دلیل سوابق زیادی که در صنعت برق داشتند بهترین گزینه معرفی شده برای وزارت نیرو است.

«مهدی صادقی» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مهم‌ترین مشکل کنونی، بحث ناترازی انرژی برای واحدهای صنعتی است؛ به این معنا که در تابستان قطعی برق و در زمستان قطعی گاز را داریم که این روند عدم النفع زیادی برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده و بخشی هم دچار زیان شده‌اند.

وی ادامه ‌اد: علی‌آبادی سوابقی در صنعت برق دارد و زمانی معاون برق و انرژی وزیر وقت نیرو بود و یک دوره بسیار طولانی در مهم‌ترین بخش صنعت برق که شرکت مپنا است حضور داشت.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: علی‌آبادی تأثیرگذار در بحث توسعه و تعمیق ساخت داخل نیروگاه‌های گازی و حتی سیکل ترکیبی تأثیرگذار بوده و به نظر می‌رسد به دلیل آنکه هم در عرصه سیاست‌گذاری به‌عنوان معاون وزیر نیرو حضور داشت و هم در حوزه اجرا در بنگاه‌داری و شرکت داری ساخت و توسعه‌ای، بهترین گزینه‌ای است که توسط رئیس‌جمهور انتخاب و معرفی شده‌ است.

صادقی گفت: امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با رأی بالا به وی کمک کنند مسئولیت وزارت نیرو را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالشی که ما به‌عنوان فعالان صنعت برق دنبال می‌کنیم، بحث اقتصاد صنعت برق است.

نایب‌رئیس اتاق تهران افزود: اگر اقتصاد این صنعت اصلاح نشود و روند بهبود نیابد، گرچه اقدام‌هایی در این زمینه توسط وزیر وقت انجام شده است، اما باید ترازها در این زمینه مثبت شود و اقتصاد صنعت برق بهبود یابد تا با بهبود اقتصاد این صنعت وضع شرکت‌های فعال در این بخش و مطالبات عدیده‌ای که دارند بابت سرویس‌ها و تجهیزاتی که به شبکه داده‌اند بتوانند مطالبات خود را به‌موقع دریافت کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مساله واحدهای صنعتی امروز مساله نقدینگی است که باید کالاها را نقد بخرند و پیش‌پرداخت بدهند و مواد اولیه پس از سه تا چهار ماه از خارج وارد شود و یا از داخل باید نقد از بورس کالا خرید کنند؛ لذا فردی که این شرایط را بتواند تشخیص داده و خود دست‌اندرکار صنعت برق بوده باشد و خود چالش‌های این صنعت را بداند، خیلی سریع‌تر می‌تواند راهکار را احصا و مصوبات لازم را اخذ کرده و چرخه را بهبود داده و اصلاح کند و بر چالش‌ها فائق آید.

وزیر پیشنهادی نیرو کیست و چه سوابقی دارد؟

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha