۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85567952
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

ملونی در تماس با نتانیاهو، آتش بس را ضروری خواند

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85567952
ملونی در تماس با نتانیاهو، آتش بس را ضروری خواند

تهران- ایرنا- «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آنسا، ملونی در این تماس تلفنی با نتانیاهو ضمن حمایت از میانجیگری آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه، بار دیگر بر درخواست برای دستیابی به توافق در مورد آتش‌بس پایدار در غزه و آزادی اسرا، مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، تاکید کرد.

وی سپس بر حق دفاع رژیم اسرائیل از خود نیز تاکید نمود و تنش زدایی در سطح منطقه، از جمله در امتداد مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان را مهم دانست.

این خبرگزاری ایتالیایی خاطرنشان کرده است که در امتداد مرز یاد شده، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) مستقر شده اند و ایتالیا نیز نقش کلیدی در این میان بازی می کند.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی برای مذاکرات آتی آتش‌بس که قرار است روز پنجشنبه در دوحه برگزار شود، سه شرط گذاشته است.

براساس اعلام کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو خواهان آزادی فوری ۳۳ اسیر در قید حیات رژیم صهیونیستی شده و همچنین از مذاکره کنندگان خود خواسته است تا نظر این رژیم در مورد هویت اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس برای آزادی ملاک اصلی قرار گرفته و ساز و کار بازگشت فلسطینیان به مناطق زندگی خود در شمال نوار غزه نیز مشخص شود.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha