نیکخو: حضور نماینده ۱۵ ساله ایران در المپیک یک افتخار بود/ برخی‌ هدفمند شیطنت کردند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم اهداف پروازی در ماده تراپ، گفت: حضور یک نماینده ۱۵ ساله ایران در بازی‌های المپیک آنهم در اهداف پروازی یک افتخار است، اما در همین مدت برخی‌ هدفمند شیطنت‌هایی کردند که کار درست و اخلاقی نبود.

به گزارش ایرنا، نریمان نیکخو در نشست خبری فدراسیون تیراندازی، اظهار داشت: موفق شدیم جوان ۱۵ ساله‌ای از ایران را به المپیک برسانیم که اتفاق کوچکی نبود و برخی کشورهای صاحب نام اصلا موفق به کسب سهمیه نشدند.

وی افزود: یکسری موارد در مورد محمد بیرانوند مطرح شد که با شیطنت همراه بود. ابتدا عنوان شد که او توان کسب مدال طلا دارد، اما این واقعا در حد یک شوخی بود. اینکه او اولین حضور المپیکی خود را تجربه می‌کند و در کنار بزرگان این رشته حضور دارد خیلی مهم است اما برای کسب مدال طلا، کار سخت بود و نباید این مسائل غیرفنی مطرح می‌شد.

سرمربی تیم اهداف پروازی در ماده تراپ، یادآور شد: دوستانی که این جو را به ایجاد کردند به دنبال آن بودند که پس از المپیک بگویند در تراپ خوب نبودیم. عملکرد بیرانوند در ۱۷ ماه گذشته با معجزه برابری می‌کند. فکر می‌کنم در بحث مدال افراد غیرفنی مواردی را مطرح کردند که بعدا بتوانند نقد کنند. همه دوست داریم او طلا بگیرید ولی باید ببینیم برای او چه کار کردیم. نماینده آمریکا با تمامی امکانات امتیاز ۱۱۶ را به دست آورد و بیرانوند ما امتیاز ۱۱۷ را به نام خود ثبت کرد و فقط نمی‌دانم چطور ما می‌توانیم با تجربه‌ و سنی که او دارد از بیرانوند انتظار مدال در المپیک داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برای تربیت ورزشکارانی شبیه بیرانوند چه برنامه‌ای دارید، افزود: با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفتند برای استعدادیابی قطعا برنامه‌های خوبی داریم. بیرانوند از نظر درسی به شدت عقب افتاده است و باید کمی او را رها کنیم که به درس و نوجوانی خود برسد. باید اجازه بدهیم بیرانوند اندازه سن خود زندگی کند و به فعالیت شخصی خود برسد. نیاز داریم در رده جوانان و نوجوانان با خانواده آنها در تعامل باشیم چون ممکن است ناخواسته آسیب بزنند. هدف ما حفظ بیرانوند و تربیت ورزشکارانی مانند او است.

نیکخو گفت: وقتی در مسابقات تیراندازی شرکت می‌کنیم یک نفر باید با تمامی ورزشکاران مسابقه بدهد و این کار خیلی سختی است اما برای مثال در رشته‌ای مانند کشتی و یا تکواندو شاید با پنج برد به مدال برسید ولی در تیراندازی برای رسیدن به فینال حداقل باید با ۳۵ نفر مسابقه بدهید. من موفقیت این عزیزان را زیر سئوال نمی‌برم ولی واقعا شرایط رشته‌ها باهم خیلی متفاوت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha